B738 KLM wypadł z pasa na lotnisku Oslo Torp (film)
28 grudnia 2024 r., B738 linii KLM (znaki rejestracyjne PH-BXM), wykonywał lot KL-1204 z Oslo (OSL) do Amsterdamu (AMS) ze 176 pasażerami i 6 członkami załogi na pokładzie. Po starcie z pasa 19L, załoga zgłosiła do ATC usterkę systemu hydraulicznego i przerwała wznoszenie na wysokości 5 tys. stóp.
Piloci zdecydowali się następnie na przekierowanie rejsu na lotnisko Oslo Torp Sandefjord (TRF), gdzie o 18.05 UTC (50 min po starcie) wylądowali na pasie startowym 18. Podczas dobiegu samolot skręcił w prawo i zjechał z pasa startowego, zatrzymując się przednim i prawym podwoziem na nieutwardzonej nawierzchni.
W zdarzeniu nikt nie odniósł obrażeń. Norweska policja poinformowała, że samolot wykonał awaryjne lądowanie z powodu awarii układu hydraulicznego. Oświadczenie linii lotniczej:
„Podczas startu lotu KL1204 z Oslo do Amsterdamu usłyszano głośny hałas. Podjęto decyzję o przekierowaniu lotu na lotnisko Sandefjord. Po lądowaniu, przy niskiej prędkości B737 zjechał z pasa startowego na trawiastą nawierzchnię. Wszyscy pasażerowie i członkowie załogi są bezpieczni i znajdują się pod opieką. Okoliczności incydentu są badane”.
Metary Oslo Torp (TRF):
ENTO 282020Z 22013KT 9999 OVC006 07/07 Q1015 NOSIG=
ENTO 281950Z 22012KT 9999 OVC006 07/07 Q1015=
ENTO 281850Z 22012KT 9999 OVC005 07/07 Q1016 NOSIG=
ENTO 281820Z 21013KT 9999 OVC005 07/07 Q1017 NOSIG=
ENTO 281750Z 22011KT 9999 OVC006 06/06 Q1017 NOSIG=
ENTO 281720Z 21010KT 9999 OVC005 06/06 Q1017 NOSIG=
ENTO 281650Z 21011KT 9999 OVC005 06/06 Q1018=
ENTO 281620Z 21012KT 9999 OVC004 06/06 Q1018 NOSIG=
ENTO 281550Z 21011KT 9999 OVC004 05/05 Q1018 NOSIG=
ENTO 281520Z 22008KT 9999 OVC004 05/05 Q1019 TEMPO SCT006=
Metary Oslo (OSL):
ENGM 282020Z 19009KT 9999 OVC003 02/02 Q1013 TEMPO BKN005=
ENGM 281950Z 14004KT 090V170 9999 SCT002 OVC005 02/02 Q1013 TEMPO BKN004=
ENGM 281920Z 19008KT 3600 0750SE R19R/1400U R01R/1600D R19L/P2000N R01L/P2000N -DZ BR SCT002 OVC004 02/02 Q1014 BECMG 8000 NSW=
ENGM 281850Z 19008KT 2400 0600E R19R/P2000N R01R/0800N R19L/0700U R01L/P2000N -DZ BR SCT002 OVC004 02/02 Q1014 TEMPO 0700 FG=
ENGM 281820Z 19009KT 0900 0600E R19R/1800U R01R/1600U R19L/0700U R01L/0900U -RA FG VV002 02/02 Q1014 TEMPO 2000 BR=
ENGM 281750Z 23003KT 200V260 0650 0500SW R19R/0900D R01R/0900D R19L/0800N R01L/0600N FG VV002 02/02 Q1015 NOSIG=
ENGM 281720Z VRB01KT 0650 0550SE R19R/0900U R01R/0650N R19L/0750D R01L/0750N FG VV002 02/02 Q1015 NOSIG=
ENGM 281650Z 15003KT 110V170 0700 0600NW R19R/0800N R01R/1200U R19L/0800U R01L/0800N FG VV002 02/02 Q1016=
ENGM 281620Z 15003KT 100V200 0650 0500SE R19R/0900N R01R/0600N R19L/0700N R01L/0800N FG VV002 02/01 Q1016 TEMPO 0500 FG=
ENGM 281550Z 21003KT 170V240 0750 0550SE R19R/1100D R01R/0650N R19L/0700D R01L/0900N FG VV002 02/01 Q1016 TEMPO 0500 FG=
ENGM 281520Z 21004KT 1000 0700SE R19R/1200D R01R/0750N R19L/1100D R01L/1200U FG VV002 01/01 Q1017 TEMPO 0500 FG=
Więcej informacji na temat tego zdarzenia dostępnych jest na stronie www.avherald.com
Incydent B738 linii KLM na lotnisku Oslo Torp
Komentarze