Przejdź do treści
Źródło artykułu

ATR przygotowuje kolejną generację samolotów turbośmigłowych ATR EVO

18 maja, firma ATR Aircraft ogłosiła swoje plany do 2030 r., dotyczące nowej generacji swojej najlepiej sprzedającej się rodziny samolotów regionalnych – ATR "EVO".

Plan przewiduje zastosowanie zaawansowanych rozwiązań konstrukcyjnych i nową jednostkę napędową z możliwością oferowania klientom nowej generacji hybrydowych samolotów ATR. Całość zakłada wdrożenie innowacyjnych technologii, które mają umożliwić znaczną poprawę wydajności, ekonomii i zrównoważonego rozwoju. Dzięki temu eko-projektowi, który obejmuje nowe śmigła oraz ulepszoną kabinę i systemy, konstrukcja będzie mogła być zasilana paliwem w 100% zrównoważonym dla lotnictwa (SAF).

Stefano Bortoli, dyrektor generalny ATR, powiedział: "Nasza następna generacja samolotów będzie krokiem naprzód w odpowiedzialnym lataniu dzięki wdrażaniu dalszych innowacji. Nowy ATR "EVO" utoruje drogę do bezemisyjnej przyszłości lotnictwa. Kluczowe korzyści obejmują 20% ogólną poprawę zużycia paliwa i 100% zgodność z SAF. Oznacza to, że ten samolot będzie emitował o ponad 50% mniej CO2 niż regionalny odrzutowiec. Przy użyciu 100% SAF jego emisje będą bliskie zeru".

Fabrice Vautier, ATR SVP Commercial, powiedział: "ATR 'EVO' będzie jeszcze bardziej ekonomiczny, z dwucyfrowymi oszczędnościami kosztów operacyjnych osiągniętymi w szczególności dzięki 20% mniejszemu spalania paliwa i 20% ogólnej redukcji kosztów serwisowania. Oznacza to, że linie lotnicze mogą bardziej opłacalnie obsługiwać mniej uczęszczane trasy, a społeczności mogą czerpać korzyści z większej łączności, bardziej podstawowych usług i większego rozwoju gospodarczego. Naszym celem jest dalsze oferowanie klientom i społeczeństwu coraz bardziej integracyjnego i odpowiedzialnego transportu lotniczego”.

Stéphane Viala, ATR SVP Engineering, dodał: "Wysłaliśmy wniosek o udzielenie informacji do głównych producentów silników w celu opracowania nowej jednostki napędowej, która połączy istniejącą i przyszłą generację technologii silników. ATR "EVO" będzie charakteryzował się lepszymi osiągami pod względem czasu wznoszenia i ulepszoną kabiną, przy zwiększonym wykorzystaniu lżejszych materiałów pochodzenia biologicznego. W centrum naszego nowego projektu będzie również możliwość recyklingu".

W nadchodzących miesiącach ATR będzie współpracować z liniami lotniczymi, producentami silników i dostawcami systemów, mając na celu uruchomienie programu do 2023 r.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony