Przejdź do treści
A400M Atlas RAF-u w locie (fot. Royal Air Force)
Źródło artykułu

Atlas Królewskich Sił Powietrznych wykonał najdłuższy w historii lot w ramach ćwiczeń Pacific Air

Samolot Królewskich Sił Powietrznych Brize Norton A400M Atlas wykonał najdłuższy w historii lot tego typu samolotu, aby rozpocząć rozmieszczenie RAF w ramach ćwiczeń Mobility Guardian 23.

3 lipca br., Atlas wystartował z bazy RAF Brize Norton i w czasie 20 godzin i 36 minut wykonał bezpośredni lot do Guam, tankując po drodze trzy razy, raz nad Atlantykiem, raz nad Alaską i wreszcie nad Oceanem Spokojnym. Trasa lotu została zaplanowana bliżej bieguna północnego nad czapą lodową Arktyki.

Pierwszego tankowania dokonał Voyager z Dywizjonu 10/101 lecącego z Wielkiej Brytanii, a drugie i trzecie tankowanie wykonał drugi Voyager, który działał z bazy lotniczej Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych Eilson na Alasce.

Komandor lotnictwa Anthony Lyle, dowódca Sił Mobilności Powietrznej RAF, powiedział: „Exercise Mobility Guardian to wyjątkowa okazja szkoleniowa dla Air Mobility Force, która pozwala nam zademonstrować szybkość, zasięg i użyteczność RAF, wspartą zasobami Air Mobility Force, i wzmacnia naszą zdolność do szybkiego prowadzenia globalnych operacji lotniczych."

„Lot A400M Atlas z RAF Brize Norton na Guam jest doskonałym przykładem naszej zdolności do projekcji siły powietrznej, co pozwala nam na przetransportowanie samolotów, załóg i niezbędnego sprzętu na drugi koniec świata w odpowiednim czasie, tak aby mogły natychmiast wejść do akcji” – dodał Anthony Lyle.

Trasa A400M RAF-u bez międzylądowania z Wielkiej Brytanii na Guam (fot. Royal Air Force, Twitter)

(fot. Royal Air Force, Twitter)

Porucznik lotnictwa Andy York z Voyager Force Training Flight powiedział: „Z perspektywy załóg samolotów był to dla wszystkich trudny i satysfakcjonujący lot, który miał na celu umożliwienie projekcji możliwości Floty Mobilności Powietrznej RAF. Korzyści wynikające ze strategicznego tankowania w powietrzu dalekiego zasięgu innym dużym typem samolotu, przeprowadzanego z wysuniętych lotnisk były znaczące”.

Lot A400M RAF-u bez międzylądowania z Wielkiej Brytanii na Guam (fot. Royal Air Force)2

(fot. Royal Air Force)

Oprócz amerykańskich samolotów biorących udział w Mobility Guardian, do oddziału RAF dołączą samoloty i personel z Australii, Kanady, Francji, Japonii i Nowej Zelandii.

Lot A400M RAF-u bez międzylądowania z Wielkiej Brytanii na Guam (fot. Royal Air Force)3

(fot. Royal Air Force)

Ćwiczenia są najnowszym przykładem znaczenia, jakie Wielka Brytania przywiązuje do tego regionu, ponieważ obszar treningowy rozciąga się od północnej Australii do Japonii, a następnie przez Pacyfik do Hawajów. Celem ćwiczenia jest rozwijanie przez zaangażowane kraje umiejętności i zrozumienia w zakresie interoperacyjności, aby w razie potrzeby móc dostarczyć siły powietrzne i przezwyciężyć koncepcję „tyranii odległości”.

Lot A400M RAF-u bez międzylądowania z Wielkiej Brytanii na Guam (fot. Royal Air Force)4

(fot. Royal Air Force)

Podczas ćwiczeń planowane są loty bojowe z i do Japonii. Takie działania RAF pokazują zaangażowanie Wielkiej Brytanii w niedawno podpisane porozumienie z Hiroszimy między Wielką Brytanią a Japonią. Umowa podkreśla, że bezpieczeństwo i dobrobyt regionów euroatlantyckich i Indo-Pacyfiku są nierozłączne. Wielka Brytania i Japonia, wzmacniając wspólne zdolności w zakresie bezpieczeństwa, pomagają chronić światowy pokój i stabilność.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony