Przejdź do treści
Źródło artykułu

ANA Holdings finalizuje zamówienie na 27 samolotów A321neo i A321XLR

ANA Holdings (ANAHD) sfinalizowała umowę z firmą Airbus dotyczącą zamówienia 24 wąskokadłubowych samolotów A321neo i trzech A321XLR.

Zamówienie zostało ogłoszone na Paris Air Show 2025 podczas ceremonii podpisania umowy z Koji Shibatą, dyrektorem reprezentacyjnym, prezesem i dyrektorem generalnym ANAHD, oraz Benoîtem de Saint-Exupéry, wiceprezesem wykonawczym ds. sprzedaży samolotów komercyjnych Airbus.

Zamówienie obejmuje 14 dodatkowych samolotów A321neo dla All Nippon Airways (ANA), a także 10 samolotów A321neo i trzy A321XLR dla linii lotniczych grupy Peach Aviation, w celu modernizacji obecnej floty.

Peach Aviation zostanie pierwszą japońską linią lotniczą, która będzie obsługiwać A321XLR. Maszyna ta ma najdłuższy zasięg spośród samolotów wąskokadłubowych, może bez międzylądowania pokonać dystans do 4700 mil morskich (8700 km).

„Cieszymy się z podpisania wiążącego zamówienia na wprowadzenie dodatkowych A321neo i pierwszego A321XLR do linii lotniczych naszej grupy. Wierzymy, że wdrożenie kolejnych samolotów Airbus jeszcze bardziej pogłębi nasze relacje" – powiedział Koji Shibata. 

„Przyspieszymy wprowadzanie samolotów najnowocześniejszych i oszczędnych pod względem zużycia paliwa, aby zapewnić naszym pasażerom doskonałą obsługę i zmniejszyć emisję CO₂".

„ANA jest wieloletnim klientem rodziny A320. Od momentu złożenia pierwszego zamówienia w 1987 r. portfel zamówień obejmuje dziś blisko 100 samolotów. Dodanie A321XLR do floty Peach Aviation jeszcze bardziej podkreśla innowacyjnego ducha ANA i zaufanie do niezrównanych możliwości rodziny A320" – powiedział Benoît de Saint-Exupéry. „Jesteśmy zobowiązani do zapewnienia pełnego wsparcia ANA i Peach Aviation, kiedy ich rosnąca flota jest rozmieszczana na coraz większej liczbie tras".

ANA obsługuje 33 samoloty z rodziny A320, podczas gdy Peach Aviation użytkuje 36 samolotów z rodziny A320.

A321neo należy do rodziny maszyn A320neo, wykorzystującej najnowsze technologie, w tym silniki nowej generacji, sharklety, a także rozwiązania zwiększające wydajność kabiny, które łącznie zapewniają ponad 20-procentowe oszczędności paliwa i redukcję emisji CO₂ w porównaniu z samolotami wąskokadłubowymi poprzedniej generacji.

A321XLR towarzyszy szerokokadłubowym samolotom we flotach linii lotniczych. Zapewnia nowe możliwości w uruchamianiu kolejnych połączeń, a nawet kontynuowaniu obsługi istniejących tras, gdy popyt jest zmienny. Wszystko to przy spalaniu o 30% mniej paliwa na pasażera niż w przypadku samolotów konkurencyjnych poprzedniej generacji. Nowa kabina Airspace A321XLR zapewni pasażerom komfort na długich trasach we wszystkich klasach.

Do tej pory ponad 7000 samolotów A321neo zostało zamówionych przez przeszło 90 klientów na całym świecie.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony