Amerykańscy ustawodawcy zadają pytania FAA w sprawie ostatnich awarii systemu NOTAM
Grupa sześciu senatorów USA wnioskuje do Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA) o dostarczenie informacji dotyczących ostatnich awarii systemu Notice to Airmen (NOTAM).
W oświadczeniu wydanym 9 kwietnia 2025 r. senator USA Amy Klobuchar wraz z senatorami Shelley Moore Capito, Jerrym Moranem, Tammy Duckworth oraz przedstawicielami Pete'em Stauberem i Markiem DeSaulnierem zażądali, aby FAA wyjaśniła przyczyny ostatnich awarii i przedstawiła informacje o postępach agencji w zakresie wdrażania ulepszonego systemu NOTAM.
„Piloci polegają na systemie NOTAM, aby być świadomymi zagrożeń bezpieczeństwa na trasach lotniczych” – powiedzieli ustawodawcy w liście widzianym przez AeroTime. „Ten system ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa prawie 3 milionów pasażerów, którzy codziennie przelatują nad USA”.
Według ustawodawców, główny system NOTAM był niesprawny przez kilka godzin 1 lutego 2025 r. i 22 marca 2025 r.
„Co spowodowało niedawne awarie NOTAM? Jakie kroki podejmuje FAA, aby złagodzić przyszłe awarie?” – czytamy w liście.
W 2023 r. senatorowie Klobuchar, Moran, Capito, Stauber i DeSaulnier podpisali ustawę NOTAM Improvement Act, aby pomóc zapobiegać awariom systemu FAA.
Ustawa wymaga, aby FAA powołała grupę zadaniową w celu wzmocnienia odporności i cyberbezpieczeństwa systemu NOTAM, który ostrzega pilotów o zagrożeniach bezpieczeństwa i lokalizacji na trasach lotów.
Zgodnie z listem ustawa wymagała, aby FAA zmodernizowała system NOTAM i utworzyła system zapasowy do września 2024 r. Chociaż system zapasowy został wdrożony w lipcu 2024 r., wymagana modernizacja systemu głównego nadal nie została ukończona.
W innych wydarzeniach związanych z agencją FAA ogłosiła, że Tim Arel, szef Air Traffic Organization (ATO), rezygnuje ze stanowiska po 40 latach służby.
Jego wcześniejsze przejście na emeryturę jest częścią działań zainicjowanych przez Departament Transportu USA (DOT) i szerszej inicjatywy administracji Trumpa mającej na celu redukcję federalnej siły roboczej.



Komentarze