Przejdź do treści
Linia montażu końcowego samolotów z rodziny A320 (fot. Airbus)
Źródło artykułu

Airbus zainaugurował działalność nowej linii montażu końcowego samolotów z rodziny A320

Najnowocześniejszy obiekt przemysłowy zbudowany z myślą o zwiększeniu tempa produkcji samolotów pasażerskich A321 Airbusa.

Kierownictwo firmy Airbus zainaugurowało w Tuluzie działalność nowej linii montażu końcowego (FAL) maszyn z rodziny A320. W ceremonii uczestniczyli francuscy ministrowie gospodarki i finansów Bruno Le Maire, transportu Clément Beaune, sekretarz stanu ds. przemysłu Roland Lescur oraz minister stanu ds. wspólnot terytorialnych i obszarów wiejskich Dominique Faure, a także setki pracowników Airbusa.

„Otwarcie nowej linii montażu końcowego, zdolnej do produkcji modelu A321, stanowi kolejny etap w trwającej modernizacji naszego globalnego systemu wytwórczego. Nowa linia przyczyni się do wzrostu tempa produkcji do 75 samolotów z rodziny A320 miesięcznie w 2026 r., zaspokajając zwiększony popyt na A321, który obecnie stanowi około 60 proc. wszystkich zamówień na maszyny z rodziny A320", powiedział prezes Airbusa, Guillaume Faury. „Cieszymy się, że nowy zakład w Tuluzie dołącza do naszej światowej sieci miejsc końcowego montażu, która będzie obejmowała cztery FAL w Hamburgu w Niemczech; dwa w Tuluzie we Francji; dwa w Mobile w Stanach Zjednoczonych; i dwa w Tianjin w Chinach – wszystkie zdolne do montażu A321".

Najnowszy obiekt montażu końcowego rodziny A320 wyróżnia się szereg innowacji, których celem jest maksymalizacja jakości produktu, wydajności, a także ustanowienie nowych standardów dla zdrowia i bezpieczeństwa pracowników oraz zrównoważony rozwój. Innowacje te obejmują cyfrową kontrolę produkcji za pomocą tabletów i smartfonów w celu zmniejszenia zużycia papieru, zautomatyzowaną logistykę dystrybucji części oraz lekkie roboty zajmujące się łączeniem sekcji samolotów.

Nowy FAL, zbudowany w dawnej hali montażu samolotów A380 „Jean-Luc Lagardère", rozpoczął wstępną działalność pod koniec 2022 r. wraz z dostawą pierwszych sekcji kadłuba. Pierwszy samolot w pełni zmontowany w tym zakładzie – A321 – ma go opuścić do końca tego roku. Zakład będzie stopniowo zwiększał tempo produkcji do 2025 r., gdy ma zatrudniać bezpośrednio około 700 pracowników.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony