Przejdź do treści
A350F w malowaniu paczkowym w locie (fot. Airbus)
Źródło artykułu

Airbus z wiodącymi partnerami z branży transportu lotniczego tworzy OpenCargoLab

Airbus we współpracy z przewoźnikiem lotniczym oraz firmami logistycznymi i obsługi naziemnej uruchomił inicjatywę OpenCargoLab. Uczestniczą w niej zespoły eksperckie z CHAMP Cargosystems, Fraport, KLM Cargo, Kuehne+Nagel i Swissportu.

Partnerzy będą wspólnie pracować nad wdrażaniem cyfrowych koncepcji oszczędzających zasoby, przyczyniając się do wypracowania skuteczniejszych i wydajniejszych procesów transportu lotniczego.

Inicjatywa ogłoszona na Światowym Sympozjum Cargo IATA w Hongkongu, odbywającym się w 12–14 marca, wspiera prognozy Airbusa, które przewidują, że światowy rynek przewozów towarowych wzrośnie o 50% do 2042 r. Szczególnie w przypadku regionu Azji i Pacyfiku utrzymujący się szybki wzrost gospodarczy oznacza, że rynek ten jest bardzo obiecujący dla sektora lotniczego cargo. Handlowcy Airbusa oceniają, że w ciągu najbliższych 20 lat klienci z Azji i Pacyfiku zamówią około 400 frachtowców szerokokadłubowych, wliczając w to nowo produkowane samoloty, jak i maszyny powstałe w wyniku konwersji odrzutowców pasażerskich. Stanowi to ponad 25% światowego zapotrzebowania, szacowanego w tym okresie na 1490 samolotów cargo o ładowności powyżej 40 ton.

Dzięki inicjatywie OpenCargoLab specjaliści Airbusa przeprowadzą także ocenę adekwatności rozwiązań cyfrowych, takich jak rzeczywistość rozszerzona i robotyka, dla ogólnej optymalizacji wymiany danych, a w szczególności usprawnienia usług transportu towarów niebezpiecznych.

„OpenCargoLab pozwoli skorzystać z kompetencji eksperckich partnerów do opracowywania innowacji łączących obecny i przyszły rynki transportu lotniczego”, mówi Marvin Ehrmann, dyrektor OpenCargoLab w Airbusie. „Cieszymy się z utworzenia platformy wymiany doświadczeń i wiedzy, w ramach której doświadczeni partnerzy mogą sprawić, że sektor lotniczego cargo stanie się jeszcze bardziej rentowny, zrównoważony i połączony”.

OpenCargoLab przyczyni się także do dalszego rozwoju konstrukcji A350F. Zaledwie w dwa i pół roku po premierze portfel potwierdzonych zamówień złożonych przez 9 klientów na ten zupełnie nowy frachtowiec nowej generacji opiewa na 50 samolotów, co pozwala Airbusowi zwiększać udziały w tym wysoce konkurencyjnym segmencie rynku lotniczego.

Aby badać pomysły opracowane w OpenCargoLab, w ośrodku kompetencyjnym Airbus Cargo w Bremie utworzono właśnie innowacyjne laboratorium nowych koncepcji technologicznych. Airbus Cargo znane jest z projektowania systemów załadunku oraz układów drzwi ładunkowych. Przed końcem 2024 r. w nowym Centrum Testów Systemów Cargo zostanie zainstalowana między innymi replika kadłuba A350F z dużymi drzwiami załadunkowymi.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony