Airbus i Leonardo podpisały porozumienie w celu współpracy z myślą o rynku zintegrowanych systemów szkoleniowych
Przedstawiciele firm Airbus i Leonardo podpisali porozumienie (MoU) w sprawie wspólnego promowania zintegrowanych systemów szkoleniowych i badania rozwiązań, które pozwolą stawić czoła wyzwaniom stojącym przed siłami powietrznymi.
Współpracujące firmy będą wspólnie poszukiwać i wykorzystywać możliwości biznesowe w zakresie dostarczania zaawansowanych systemów szkoleniowych, bazując na doświadczeniu związanym z odrzutowcem M-346 i ponad 100 000 godzin lotów wykonanych na świecie przez ten samolot. Airbus i Leonardo zbadają również możliwość pogłębienia więzi i współpracy przemysłowej w celu zajęcia się przyszłymi aspektami szkolenia pilotów wojskowych. Wszystko w oparciu o współpracę i synergie na konkretnych platformach i programach, również w ramach szerszej współpracy europejskiej i międzynarodowej.
„Silny, innowacyjny i konkurencyjny przemysł obronny jest warunkiem wstępnym wzmocnienia europejskiego środowiska obronnego i osiągnięcia pożądanej „strategicznej autonomii””, powiedział Jean-Brice Dumont, szef wojskowych systemów powietrznych w Airbus Defence and Space. „Leonardo jest kluczowym graczem w segmencie biznesowym szkolenia pilotów wojskowych i wierzymy, że połączenie naszych kompetencji może stanowić właściwą odpowiedź na wymagania naszych klientów”.
„Dzięki porozumieniu Leonardo i Airbus połączą wyjątkowe doświadczenie i możliwości, aby zapewnić europejskim i międzynarodowym klientom najbardziej zaawansowane i skuteczne zintegrowane systemy szkoleniowe”, skomentował Marco Zoff, dyrektor zarządzający Leonardo Aircraft Division. „Za sprawą wspólnego planu rozwoju technologii opartej na zintegrowanym systemie szkoleniowym M-346 obie firmy będą również stopniowo kształtować zaawansowane zdolności dla przyszłych sił powietrznych, identyfikując pojawiające się potrzeby i tworząc innowacyjne produkty, aby zapewnić skuteczne szkolenie pilotów odrzutowców nowej generacji i gotowość operacyjną do wykonania skomplikowanych zadań”.
Modernizacja sił powietrznych i pojawiające się trendy wymagają pełnego wykorzystania najbardziej zaawansowanych rozwiązań oraz przyspieszonego rozwoju nowych możliwości i technologii zarządzania skutecznością pilotów myśliwców, w tym szkolenia załóg samolotów i personelu naziemnego jako jednego z kluczowych elementów utrzymania zdolności pilotów do ćwiczenia swoich umiejętności i utrzymania gotowości bojowej.
Szacuje się, że w ciągu najbliższych 20 lat rynek będzie potrzebował ponad 400 nowych samolotów szkolenia zaawansowanego, a państwa wydadzą dodatkowe 12 miliardów euro na zakup usług szkolenia zaawansowanego kandydatów na pilotów bojowych.
Komentarze