Przejdź do treści
H160 w locie nad wodą (fot. Dianne Bond, Airbus Helicopters)
Źródło artykułu

Airbus Helicopters i PHI podpisały kontrakt na 20 śmigłowców H175 i 8 H160

Airbus Helicopters i PHI Group (PHI) podpisały umowę ramową zobowiązującą do dostawy-zakupu 20 średnich śmigłowców H175 i 8 H160, przeznaczonych do obsługi branży energetycznej na całym świecie, w tym w USA. 28 najnowocześniejszych wiropłatów zapewni PHI lepszą pozycję biznesową w odpowiedzi na oczekiwane rosnące potrzeby sektora energetycznego w zakresie transportu morskiego. Na kontrakt składają się wiążące zamówienia oraz opcje zakupu, z których PHI może skorzystać w trakcie obowiązywania umowy ramowej.

„PHI stara się przewodzić branży poprzez posiadanie najbezpieczniejszej i najbardziej niezawodnej floty śmigłowców. Zawarta umowa stanowi element naszej szerszej strategii, mającej na celu wprowadzenie nowych technologii do branży, która doświadczyła silnego ożywienia po latach niedoinwestowania. Liczymy na dalszą współpracę z Airbusem, przygotowując się do wprowadzenia tych maszyn do obsługi klientów na całym globie”, powiedział Scott McCarty, dyrektor generalny PHI Group.

„Jesteśmy dumni z ciągłej współpracy z PHI, firmą uznaną w branży za lidera innowacji i bezpieczeństwa. W czasach, gdy bezpieczeństwo pasażerów, konkurencyjność ekonomiczna i efektywność energetyczna są kluczem do podboju każdego rynku, H160 i H175 to niezawodna para. Z ciekawością czekamy na ich aktywność na całym świecie”, powiedział Bruno Even , dyrektor generalny Airbus Helicopters.

PHI wspiera branżę energetyczną od 74 lat. Obecnie użytkuje ponad 200 wiropłatów na świecie, obsługując wiele rynków, w tym energetykę i ratownictwo medyczne. Flota Airbusów w barwach PHI składa się z maszyn z rodziny H125, H135, H145, H160 i H175.

Będący w służbie od 2015 r. H175 należy do super-średniej klasy śmigłowców, łączących duży zasięg z płynnością lotu, co czyni go idealnym rozwiązaniem dla kilku rodzajów zadań, w tym wymiany załóg platform na morzu, usług publicznych oraz lotnictwa prywatnego i biznesowego. 54 będące obecnie w służbie H175 wylatały około 195 000 godzin, z czego 170 000 w sektorze energetycznym.

Zaprojektowany jako helikopter wielozadaniowy zdolny do wykonywania szerokiego zakresu misji, H160 łączy w sobie najnowsze innowacje technologiczne Airbusa. Dzięki ograniczonym wymaganiom obsługowym, zmniejsza koszty operacyjne i oferuje nowy standard dostępności. Napędzany jest dwoma najnowszymi silnikami Arrano firmy Safran Helicopter Engines, które zapewniają 15% redukcję zużycia paliwa. Zarówno H175, jak i H160 mają już certyfikaty umożliwiające latanie na paliwie lotniczym składającym się w 50% z surowców odnawialnych.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony