Przejdź do treści
Źródło artykułu

Aeroflot kupi B737 w wersji cargo i przeznaczy je na części zamienne

Linie Aeroflot planują sfinalizować zakup pięciu używanych B737 w wersji cargo i przeznaczyć je na części zamienne. Ten ruch pomoże przewoźnikowi utrzymać własną flotę B737 w stanie zdatnym do lotu, ponieważ sankcje Zachodu sprawiają, że pozyskiwanie części zamiennych do samolotów Boeinga i Airbusa w Rosji staje się coraz trudniejsze. 

Według doniesień rosyjskich mediów państwowych, Aeroflot negocjuje zakup pięciu egzemplarzy Boeing 737-800BCF, które są wykorzystywane w Grupie Wołga-Dniepr w ramach jej spółki zależnej, Atran Airlines. Przewoźnik ma flotę sześciu samolotów tego typu, a średni ich wiek to 21,9 lat. Wszystkie stacjonują na lotniskach Wnukowo (VKO) i Szeremietiewo (SVO) w Moskwie. 

Znajdują się one w rejestrze cywilnych statków powietrznych na Bermudach, ale ich certyfikaty zdatności do lotu zostały cofnięte po nałożeniu sankcji na Rosję po jej inwazji na Ukrainę w 2022 r. Samoloty były wówczas własnością irlandzkiej firmy leasingowej AerCap, ale ze względu na ich wiek i wartość, umowy leasingowe zostały anulowane, a własność przeszła na ich firmy ubezpieczeniowe. 

Statki powietrzne są warte około po 8-9 mln i jeśli ubezpieczyciele zgodzą się na zawarcie takiej umowy, pełne prawo własności do pięciu B737 cargo zostanie przeniesione na Aerofłot. Uważa się, że najbardziej prawdopodobne jest, że wszelkie użyteczne części odzyskane z tych konstrukcji wykorzystane zostaną do utrzymania w stanie zdatnym do lotu floty 42 B738, która jest obsługiwana przez niskokosztową spółkę zależną Aerofłotu, Pobeda Airlines. 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony