Przejdź do treści
Samolotu wczesnego ostrzegania i kontroli GlobalEye
Źródło artykułu

Pierwszy lot drugiego GlobalEye

Saab przeprowadził udany pierwszy lot drugiego samolotu wczesnego ostrzegania i kontroli GlobalEye. Drugi samolot GlobalEye wystartował w swój pierwszy lot 3 stycznia o godzinie 11.00 z lotniska Saaba w Linköping. GlobalEye, zbudowany na zmodyfikowanej platformie odrzutowca Bombardier Global 6000, wyposażonej w zestaw zaawansowanych czujników, w tym radar o poszerzonym zasięgu Erieye ER, wykonał próbny lot zbierając dane o zachowaniu się maszyny w powietrzu. Lot trwał 2 godziny i 54 minuty.

"Dzisiejszy udany pierwszy lot jest kolejnym ważnym krokiem dla GlobalEye. Otrzymaliśmy pierwszy kontrakt na GlobalEye pod koniec 2015 roku, odbyliśmy dziewiczy lot pierwszego samolotu w marcu 2018 roku, a dzisiaj, dziewięć miesięcy później, mamy już drugi samolot w powietrzu. To doskonały przykład efektywności, która wyróżnia Saaba” - powiedział Anders Carp, szef działu Saab Surveillance.

Maszyna znacznie poszerza zakres wykonywanych przez samoloty tego typu zadań i może być wykorzystana m.in. do misji poszukiwawczo-ratowniczych, dozoru granic oraz operacji wojskowych. Klientem, który jako pierwszy zdecydował się na zakup samolotów GlobalEye są siły zbrojne Zjednoczonych Emiratów Arabskich, gdzie maszyna jest znana jako SwingRole Surveillance System (SRSS).

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony