Zmiana nazwy lekarstwem na kłopoty Suchoj Superjet 100
Nie ma już samolotu Suchoj Superjet 100 (SSJ-100), który miał być rosyjską odpowiedzią na ofertę Airbusa i Boeinga. To nie znaczy jednak, że maszyna przestała być produkowana z powodu trwających kłopotów.
Wprost przeciwnie, będzie produkowana i sprzedawana nadal, tyle że będzie się teraz nazywać Superjet 100. Już bez Suchoja. Rosyjski konglomerat lotniczy, który produkuje te samoloty United Aircraft Building Corporation (UAC) przekazał wszystkie udziały, jakie miał w Sukhoj Civil Aircraft (SCAS) do swojej inne firmy Irkut Corporation.
Teraz, to właśnie ta firma będzie odpowiedzialna za dwa cywilne programy Superjet 100 i MC-21. Przewiduje się, że niektóre innowacyjne rozwiązania, jakie były wykorzystywane w budowaniu MC-21 mogą być wykorzystywane w produkowaniu chińsko – rosyjskich CR929.
Wynika z tego, że Rosjanie postanowili nie rozdrabniać produkcji samolotów cywilnych, tylko skoncentrować ją w jednym podmiocie do którego, oprócz UAC i Irkuta wejdzie również producent kompozytów lotniczych Aerocomposit.
Cały artykuł czytaj na stronie www.rp.pl
Komentarze