Przejdź do treści
Sukhoi Superjet 100 linii Aerofłot (fot. superjetinternational.com)
Źródło artykułu

Cudzoziemcy za sterami Aerofłotu

Masowa emigracja rosyjskich pilotów pasażerskich do linii lotniczych w Azji zmusiła narodowego przewoźnika do zatrudnienia cudzoziemców. Od razu 120, ale nie wiadomo z jakich krajów.

Rosawiacja (odpowiednik Urzędu Lotnictwa Cywilnego) rozdzieliła kwoty na zagranicznych kapitanów samolotów rosyjskich linii. Najwięcej dostała grupa Aerofłotu. U narodowego przewoźnika zsiądzie ich w tym roku 30, a w należących do Aerofłotu liniach Rossija i Pobieda – odpowiednio 40 i 50.

Cudzoziemcy pilotować też będą (30 osób) samoloty UTair – linii z okręgu autonomicznego Chanty-Mansyjsk, Red Wings (10) i Azymut (10). Oczywiście wszystko to pod warunkiem, że znajdą się odpowiedni chętni. Rosja oferuje pilotom mało zachęcające warunki pracy i niższe płace niż mają w innych krajach.

Exodus rosyjskich pilotów rozpoczął się w połowie 2014 roku.

Cały artykuł czytaj na stronie www.rp.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony