Przejdź do treści
B777-300ERSF w hangarze (fot. gecas.aero)
Źródło artykułu

GECAS, IAI: Coraz bliżej przebudowy pierwszego B777-300ERSF

GE Capital Aviation Services (GECAS) oraz Israel Aerospace Industries (IAI) są na półmetku planowania programu rozwoju uzupełniającego certyfikatu typu (Supplemental Type Certificate – STC) dla samolotu B777-300ERSF.

Po planowaniu i projektach czas na modyfikacje pierwszej maszyny B777 zwanej Big Twin (duży dwusilnikowy samolot).

To kluczowy krok milowy dla maszyny Big Twin, inwestycji GECAS oraz IAI dotyczącej programu konwersji samolotu pasażerskiego B777-300ER napędzanego silnikami GE90 na frachtowiec, ponieważ wykracza on już poza samo planowanie i przechodzi do fazy fizycznej modyfikacji samolotu.

Rozpoczęliśmy realizację projektu dedykowanego frachtowca opracowanego przez zespół IAI i GECAS Cargo. Już niedługo wystartuje pierwsza przebudowa na podstawie licencji udzielonej przez Boeinga – powiedział Rich Greener, starszy wiceprezes i menedżer GECAS Cargo.


(fot. gecas.aero)

Po długich przygotowaniach i planowaniu, program rozwoju certyfikatu typu (STC) zakończył już krytyczny przegląd projektu (CDR), a następnie tzw. zamrożenie projektu 777-300ERSF. Prototyp B777-300ER (MSN 32789), który wcześniej latał dla linii Emirates, został dostarczony przez GECAS do zakładów IAI w Tel Awiwie w czerwcu ubiegłego roku, czyli pół roku przed planowanym terminem. Od momentu dostawy przeprowadzono testy naziemne i lotnicze, podczas których prototyp samolotu latał pomiędzy Tel Awiwem a Stanami Zjednoczonymi. Obecnie samolot powrócił do Tel Awiwu, aby rozpocząć ostatnią fazę przygotowań do przebudowy.

Cały artykułczytaj na stronie www.rynek-lotniczy.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony