Przejdź do treści
Źródło artykułu

"Puls Biznesu": CPK na pasie startowym

CPK planuje dialog konkurencyjny, by wyłonić inwestora portu lotniczego - pisze w czwartkowym wydaniu "Puls Biznesu". Jak poinformował dziennik, spółka liczy m.in. na kapitałowe wsparcie Polskich Portów Lotniczych. W listopadzie ma wskazać wykonawcę tunelu kolejowego.

Centralny Port Komunikacyjny (CPK) przygotowuje się do budowy lotniska w Baranowie oraz kolei dużych prędkości (KDP). Rozpoczął się już odbiór projektu budowlanego portu lotniczego - podał "PB".

"Prace projektowe jeszcze trwają, a odbiór jest realizowany etapami i potrwa kilka miesięcy. Po jego zakończeniu będziemy mogli przystąpić do wyłonienia wykonawców" – wskazał cytowany w artykule prezes CPK Filip Czernicki.

"PB" poinformował, że równolegle trwają prace związane z "montażem finansowania" lotniskowej inwestycji. Gazeta przypomniała, że poprzedni rząd szacował koszt budowy na około 46 mld zł, a 8-9 mld zł mieli wyłożyć inwestorzy mający przejąć 49 proc. udziałów spółki celowej, odpowiedzialnej za budowę portu. List intencyjny podpisano z konsorcjum Vinci i IFM.

Obecnie koszt części lotniskowej podawany przez pełnomocnika rządu ds. CPK Macieja Laska, to niespełna 43 mld zł. Gazeta wskazała, że rząd i CPK nie godzą się na warunki inwestowania zapisane w liście intencyjnym i mają własne propozycje.

"Udział, który miał objąć inwestor, jest zbyt duży w stosunku do planowanego zaangażowania kapitału. Chcemy więc przeprowadzić dialog konkurencyjny, by wyłonić partnera, który zaproponuje najlepsze warunki współfinansowania inwestycji lotniskowej" – zaznaczył Czernicki cytowany przez "PB".

"PB" podał, że prezes CPK oczekuje większego zaangażowania kapitałowego spółki PPL. Tymczasem w odpowiedzi na pytania gazety poinformowała ona, "że dotychczas nie podjęto żadnych decyzji w sprawie zaangażowania kapitałowego spółki w finansowanie budowy portu lotniczego w Baranowie, (...) a obecnie spółka koncentruje się na modernizacji Lotniska Chopina oraz realizacji innych kluczowych projektów, które są istotne dla rozwoju polskiego lotnictwa”.

Dziennik napisał, że zanim zapadną decyzje związane z budową i finansowaniem części lotniskowej, ma zostać rozstrzygnięty przetarg na trzeci etap budowy tunelu dalekobieżnego CPK w Łodzi. Spółka CPK zakłada, że wykonawca zostanie wskazany w listopadzie. 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony