Przejdź do treści
Zmiana punktów oraz procedur VFR dla lotniska EPPO

Zmiana punktów oraz procedur VFR dla lotniska EPPO

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej opublikowała informację odnośnie planowanych zmian w przestrzeni powietrznej. Dokument odnosi się do zmiany punktów oraz procedur VFR dla lotniska EPPO.

Celem zmiany jest wprowadzenie nowych procedur dla lotów VFR dostosowanych do rosnącego natężenia ruchu. Zmiany zaczną obowiązywać od 21 kwietnia 2022 r.


Informacje mają charakter TYLKO ORIENTACYJNY dlapilota.pl nie bierze ŻADNEJ odpowiedzialności za ewentualne błędy w niniejszej interpretacji. Informacje operacyjne należy sprawdzić we WSZYSTKICH OFICJALNYCH publikacjach!


Zmiany będą obejmować:

1. Zamianę obecnych punków na nowe o nazwach DELTA, VICTOR, HOTEL, FOXTROT, GOLF, JULIETT, YANKEE, QUEBEC, INDIA, UNIFORM, TANGO oraz XRAY oraz połączenie punktów VFR trasami dolotowymi oraz odlotowymi


2. Ustanowienie dwóch stref oczekiwania NORTH HOLDING oraz SOUTH HOLDING wraz ustanowieniem BASE LIMIT dla lotów VFR w kręgu nadlotniskowym


3. Wprowadzenie nowej procedury utraty łączności dla lotów VFR

2.22.3.3 UTRATA ŁĄCZNOŚCI W LOCIE VFR

2.22.3.3.1 Jeżeli utrata łączności w locie, na który został złożony plan lotu obejmujący wlot w CTR POZNAŃ/Ławica bez zamiaru lądowania na lotnisku POZNAŃ/Ławica, nastąpi przed osiągnięciem granicy CTR POZNAŃ/Ławica wlot do CTR jest zabroniony.

2.22.3.3.2 Jeżeli utrata łączności w locie, na który został złożony plan z zamiarem lądowania na lotnisku POZNAŃ/Ławica, nastąpi przed osiągnięciem granicy POZNAŃ/Ławica, lub w CTR POZNAŃ/Ławica należy:

a. w czasie dolotu i podejścia od północnej strony lotniska:

  • wykonać dolot do punktu YANKEE, wykonać orbity przez 5 minut, następnie dolecieć nad punkt GOLF i oczekiwać na sygnały świetlne z wieży kontroli lotniska POZNAŃ/Ławica;
  • w czasie dolotu i oczekiwania włączyć całe dostępne oświetlenie nawigacyjne;
  • po odebraniu zielonego sygnału wykonać jak najkrótsze podejście i lądowanie na najbardziej dogodnej pod względem warunków atmosferycznych drodze startowej;
  • po odebraniu czerwonego sygnału oczekiwać nad punktem GOLF do czasu otrzymania zielonego sygnału i po jego odebraniu wykonać jak najkrótsze podejście i lądowanie na najbardziej dogodnej pod względem warunków atmosferycznych drodze startowej;
  • jeżeli nie odebrano żadnego sygnału z wieży kontroli lotniska należy oczekiwać 5 minut nad punktem GOLF i wykonać jak najkrótsze podejście i lądowanie na najbardziej dogodnej pod względem warunków atmosferycznych drodze startowej;
  • po lądowaniu opuścić natychmiast drogę startową w pierwszą możliwą drogę kołowania i oczekiwać na samochód FOLLOW ME;

b. w czasie dolotu i podejścia od południowej strony lotniska:

  • należy kierować się do punktu DELTA lub TANGO z ominięciem od zachodniej strony CTR EPPO oraz MCTR EPKS;
  • następnie wykonać dolot do PUNKTU YANKEE i postępować zgodnie z procedurą punktu 2.22.3.3.2.a

4. Utworzenie RMZ (Radio Mandatory Zone) obowiązkowej dwukierunkowej łączności radiowej poniżej segmentu A TMA Poznań

W konsultacjach zmian przestrzeni wokół EPPO brał również udział portal dlapilota.pl 


Czytaj również:
Konsultacje społeczne PAŻP: Reorganizacja punktów i procedur VFR dla lotniska Poznań Ławica (EPPO) oraz zmiana granic CTR EPPO

FacebookTwitterWykop

Nasze strony