Przejdź do treści
Źródło artykułu

Wyrok skazujący dla pasażera zakłócającego spokój podczas rejsu Ryanair

16 czerwca, linie lotnicze Ryanair, poinformowały o zadowoleniu z decyzji krakowskiego sądu o skazaniu niezdyscyplinowanego pasażera, który utrudnił lot FR3435 z Krakowa do Paryża w dniu 14 października 2024 r., atakując innych pasażerów, odmawiając wykonywania poleceń załogi i powodując uszkodzenie samolotu. 

Zachowanie pasażera doprowadziło do zawrócenia samolotu do Krakowa, gdzie pasażer został usunięty z samolotu przez Straż Graniczną. Utrudniający lot pasażer został skazany na 8 miesięcy pozbawienia wolności w zawieszeniu na 3 lata i został zobowiązany do zapłaty odszkodowania w wysokości 4 700 euro.

Ryanair dokłada wszelkich starań, aby wszyscy pasażerowie i załoga podróżowali w komfortowych warunkach, bez zbędnych utrudnień powodowanych przez niewielką liczbę niezdyscyplinowanych pasażerów. Ryanair stosuje surową politykę zerowej tolerancji wobec niewłaściwego zachowania i będzie nadal podejmować działania mające na celu zwalczanie podobnych incydentów na pokładzie samolotu z korzyścią dla zdecydowanej większości pasażerów, którzy nie powodują utrudnień w trakcie podróży.

Alicja Wójcik-Gołębiowska, Head of Comms CEE&Baltics w Ryanair powiedziała: "To niedopuszczalne, że pasażerowie, z których wielu podróżuje ze swoimi rodzinami, muszą mierzyć się z niepotrzebnymi utrudnieniami z powodu zachowania jednego niesfornego pasażera. Ryanair przywiązuje dużą wagę do zapewnienia wszystkim pasażerom i załodze komfortowych i bezstresowych warunków podróży, wolnych od komplikacji powodowanych przez niewielką liczbę niesfornych pasażerów. Ryanair z zadowoleniem przyjmuje decyzję krakowskiego sądu o nałożeniu na zakłócającego lot pasażera kary 8 miesięcy pozbawienia wolności i nakazu zapłaty odszkodowania w wysokości 4 700 euro za utrudnienie lotu FR3435 z Krakowa do Paryża w dniu 14 października 2024 r.

Ryanair stosuje surową politykę zerowej tolerancji dla niewłaściwego zachowania pasażerów i będzie nadal podejmować działania, w tym zakazy podróżowania i grzywny, wspieranie dochodzeń prowadzonych przez lokalne organy ścigania oraz dochodzenie odszkodowań cywilnych w celu zwalczania niewłaściwego zachowania pasażerów na pokładzie naszych samolotów ".

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony