W listopadzie Port Lotniczy Lublin na minusie
W listopadzie z usług Portu Lotniczego Lublin skorzystało 23 505 pasażerów. To aż o 33,4 procent mniej niż w tym samym miesiącu przed rokiem, kiedy lotnisko obsłużyło 35 278 podróżnych.
Niewiele lepiej przedstawiają się statystyki operacji lotniczych. W listopadzie bieżącego roku wykonano ich 280, podczas gdy przed rokiem 388. Oznacza to spadek o 27,8 proc. Samoloty rejsowe wystartowały do 105 lotów, odwołano 6.
Podsumowanie całego roku wypada zdecydowanie bardziej pozytywnie. W całym 2017 roku wykonano 4980 operacji lotniczych i zanotowano 430 346 pasażerów. W ciągu 11 miesięcy roku bieżącego operacji lotniczych jest już 5025, a liczba pasażerów osiągnęła pułap 430 081. Pewne jest więc, że na koniec grudnia globalne wyniki będą lepsze niż przed rokiem.
Opublikowano również dane dotyczące punktualności lotów. Sklasyfikowano 14 lotnisk obsługujących rejsy rozkładowe. Ze średnią 86,67 proc., port w Świdniku znalazł się na 6 miejscu, o jedno dalej niż przed miesiącem. Przeciętne opóźnienie wyniosło 22 minuty, co oznacza wzrost o 1 minutę w stosunku do listopada 2017 r. Najbardziej punktualnym przewoźnikiem okazał się Wizz Air, największym spóźnialskim Ryan Air. W klasyfikacji punktualności pierwsze miejsce zajęła Zielona Góra ze średnią 95,45 proc, najgorszy wynik osiągnęła Łódź – 66,13 proc. Średnia ogólnopolska to 88 proc.
Zielona Góra jest portem, który w listopadzie odnotował największy spadek liczby pasażerów, bo o 39 proc. Wykonano tam zaledwie 22 loty rejsowe, z których skorzystały 1 334 osoby.
Komentarze