Uważaj na trasę VFR „po Wiśle". ULC patrzy
Z dobrze poinformowanego źródła dowiedzieliśmy się, że ULC polecił PAŻP raportować wszystkie loty w przestrzeni niekontrolowanej warszawską trasą VFR „po Wiśle" lub jej fragmentem (chodzi o trasę łączącą punkty EPWAJ, EPWAZ, EPWAN, EPWAK), które nie są lotami dolotowymi/wylotowymi do/z EPBC i EPWA.
Podstawą monitorowania lotów nad Warszawą jest mapka w AIP Polska (VFR AD4 EPBC 5-0) opisująca tę trasę VFR jako służącą jedynie do dolotów i odlotów z EPBC / EPWA
Jednocześnie uczulamy pilotów wykonujących loty po trasach tranzytowych nad prawobrzeżną Warszawą by wykonywali je wyłącznie po opublikowanych trasach VFR, precyzyjnie się ich trzymając, bo szczególnie teraz w prosty sposób można narobić sobie kłopotów.
Trasa „po Wiśle" jest wyjątkowa właściwie pod każdym względem. Przelot tą trasą, to niezapomniane widoki i wrażenia. Ale należy nią latać w zgodzie z przepisami i pamietać o formalnych ograniczeniach.
Ponoć kary są surowe.
![Facebook](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_facebook.png)
![Twitter](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_twitter.png)
![Wykop](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_wykop.png)
Komentarze