Urząd Lotnictwa Cywilnego przypomina: Part-NCC
Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego przypomina, że od dnia 25 sierpnia 2016 roku wchodzi w życie załącznik VI do Rozporządzenia Komisji (UE) nr 965/2012 z 5 października 2012 r. – operacje niezarobkowe wykonywane przy użyciu skomplikowanych statków powietrznych z napędem silnikowym Part-NCC.
ULC zaprasza do zapoznania się z nowymi przepisami opublikowanymi w zakładce "Lotnictwo ogólne – NCC", w której znajdują się m.in. informacje na temat wymagań dla operatorów oraz procedur zgłoszenia wykonywania niezarobkowych operacji przy użyciu skomplikowanych statków powietrznych.
Skomplikowany technicznie statek powietrzny z napędem silnikowym oznacza:
samolot:
• o maksymalnej certyfikowanej masie startowej powyżej 5700 kg, lub
• certyfikowany dla maksymalnej liczby miejsc pasażerskich powyżej dziewiętnastu, lub
• certyfikowany do użytkowania z załogą składającą się, co najmniej z dwóch pilotów, lub
• wyposażony w silnik lub silniki turboodrzutowe lub więcej niż jeden silnik turbośmigłowy,
śmigłowiec:
• o maksymalnej certyfikowanej masie startowej powyżej 3175 kg, lub
• certyfikowany dla maksymalnej liczby miejsc pasażerskich powyżej dziewięciu, lub
• certyfikowany do użytkowania z załogą składającą się, co najmniej z dwóch pilotów.
Operatorzy skomplikowanych statków powietrznych wykonujący operacje niezarobkowe od dnia 25 sierpnia 2016 r. powinni spełniać wymagania określone w załączniku III Part-ORO oraz załączniku VI Part-NCC do Rozporządzenia Komisji (UE) nr 965/2012 z 5 października 2012 r. W szczególności operator musi:
• posiadać instrukcję operacyjną,
• ustanowić i wdrożyć system zarządzania odpowiedni do rozmiaru oraz charakteru i złożoności prowadzonej działalności,
• zgłosić swoją działalność właściwemu nadzorowi lotniczemu.
• posiadać zatwierdzony Wykaz wyposażenia minimalnego (MEL) dla każdego statku powietrznego.
Więcej informacji na stronie Urzędu w zakładce "Lotnictwo ogólne – NCC".
Komentarze