Tomasik: Brak unijnych pieniędzy zahamuje rozwój portów regionalnych

Port Lotniczy Łódź (fot. Port Lotniczy Łódź)

Jeśli Komisja Europejska nie wyrazi zgody na możliwość dofinansowania ze środków unijnych projektów inwestycyjnych związanych z rozbudową infrastruktury kubaturowej i liniowej na polskich lotniskach, może pojawić się groźba ograniczenia ich rozwoju – mówi w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Artur Tomasik, prezes Związku Regionalnych Portów Lotniczych.

Na przełomie stycznia i lutego tego roku ukaże się zlecony przez Związek Regionalnych Portów Lotniczych, a wykonany przez firmę BBF, raport zatytułowany „Rozwój Regionalnych Portów Lotniczych – identyfikacji potrzeb inwestycyjnych”. Choć nie znamy jeszcze jego dokładnej treści, wiemy już, że na jego podstawie ZRPL chce zwiększyć nacisk na Ministerstwo Infrastruktury w sprawie negocjacji z Komisją Europejską dotyczących nowej perspektywy budżetowej UE na lata 2021–2027. Wedle ZRPL bez pieniędzy unijnych bardzo trudno będzie zapewnić dalszy rozwój portom regionalnym, które generują większość ruchu lotniczego w Polsce.

Aleksander Domański, Rynek Lotniczy: Co grozi lotniskom regionalnym jeżeli nie znajdą się pieniądze na rozwój?

Artur Tomasik, prezes Związku Regionalnych Portów Lotniczych: Jeśli Komisja Europejska nie wyrazi zgody na możliwość dofinansowania ze środków unijnych projektów inwestycyjnych związanych z rozbudową infrastruktury kubaturowej i liniowej na polskich lotniskach, może pojawić się groźba ograniczenia ich rozwoju. Część z nich może nie sprostać wymogom rosnącego ruchu. Warto pamiętać regionach obsługiwanych jest aktualnie ok. 60% pasażerów, reszta na Lotnisku Chopina w Warszawie.

Cały artykuł czytaj na stronie www.rynek-lotniczy.pl

Źródło: rynek-lotniczy.pl
comments powered by Disqus