Szymany: Podpisano umowę na budowę nowego obiektu lotniskowego

Lotnisko Szymany

1 lipca w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Warmińsko-Mazurskiego podpisana została umowa dotycząca budowy na terenie Portu Lotniczego Szymany budynku lotniskowej straży pożarnej. To kolejny obiekt, który pojawi się na terenie planowanego lotniska.

Za inwestycję odpowiadać będzie firma Skanska, ta sama, która bierze również udział w przetargu na budowę terminalu lotniskowego. Koszt inwestycji to ponad 9 mln zł brutto. Skanska zadeklarowała, że budynek lotniskowej straży pożarnej będzie gotowy do dnia 1 maja 2015 roku.

Wciąż nie ma informacji na temat tego, kto zbuduje lotniskowy terminal pasażerski. W przetargu bierze udział 12 firm. I choć cena nie jest tu jedynym czynnikiem branym pod uwagę, bo oceniany będzie również czas wykonania inwestycji, za którego skrócenie oferent zyskuje dodatkowe punkty przy ocenie przez komisję przetargową, to warto jednak przytoczyć kwoty, jakie oferenci zaproponowali w drugim przetargu. Tym razem najniższą ofertę złożył Mostostal Warszawa, który zadeklarował wykonanie zadania za 45,4 mln zł. W przetargu biorą udział również inne firmy: Porr Polska (46,2 mln zl), WINNICKI Sp. z o.o. (46,7 mln zł), Budimex (47,9 mln zł), konsorcjum Instalaciones Inabensa, Plasmer (48 mln zł), konsorcjum ALSTAL, AGB (48,4 mln zł), Skanska (48,5 mln zł), Warmińskie Przedsiębiorstwo Budowlane "Rombud" (48,5 mln zł), konsorcjum Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones S.A. (53 mln zł), Korporacja Budowlana DORACO (53,6 mln zł) oraz jako ostatnia, z najwyższą ofertą - Hochtief Polska (55 mln zł).

Niższe cenowo oferty są zbliżone do budżetu, który spółka może przeznaczyć na inwestycję. Jeśli chodzi o rozstrzygnięcie, to nastąpi ono dopiero w przyszłym tygodniu, jeśli złożona przez oferentów dokumentacja nie będzie wymagała uzupełnienia.
 
Leszek Krawczyk, prezes spółki samorządowej zarządzającej lotniskiem przyznał w rozmowie z PAP, że gdyby po wyborze obecnego wykonawcy pojawiły się odwołania, to budowa regionalnego lotniska może być zagrożona. Aby nie przepadła unijna dotacja port musi wystartować w 2015 roku. Koszt całej inwestycji, w tym budowy płyty postojowej oraz terminalu, szacowany jest na 200 mln zł. Unijne dofinansowanie ma w tym przypadku wynieść do 76 proc.

Źródło: rynekinfrastruktury.pl
comments powered by Disqus