Przejdź do treści
Źródło artykułu

Strona EPRA dla GA w nowej odsłonie

W oczekiwaniu na ogłoszenie nowej siatki połączeń i nowego przewoźnika Port Lotniczy Radom poinformował, że uruchomiona została dodatkowa strona na Facebooku, która skierowana jest przede wszystkim do użytkowników statków powietrznych w ruchu General Aviation.

Na stronie znajdą się przydatne informacje dla pilotów chcących odwiedzić lotnisko EPRA.

Port Lotniczy Radom zaprasza również wszystkich miłośników lotnictwa do przesyłania własnych zdjęć samolotów w ruchu GA z radomskiego lotniska na adres publicrelations@lotnisko-radom.eu. Najciekawsze będą publikowane na profilu.

Link do strony na Facebooku: kliknij TUTAJ.


Lotnisko Radom – Sadków, to jedno z piętnastu lotnisk obsługujących loty w regularnym transporcie lotniczym. Lotnisko to wyróżnia się wśród pozostałych przede wszystkim tym, że jest ono współużytkowane z 42. Bazą Lotnictwa Szkolnego. Lądując na tym lotnisku możemy spotkać w kręgu Bryzy, Orliki jak również często goszczące u nas Iskry, a czasem nawet Migi-29.

W roku 2014 na mocy porozumień, lotnisko ponownie zostało przekazane stronie cywilnej, która zarządza jego częścią lotniczą. We wrześniu 2015 roku uruchomiono pierwsze połączenie międzynarodowe z lotniska w Radomiu.

Lotnisko Radom – Sadków (kod lotniska ICAO – EPRA) jest usytuowane w odległości 3 km od centrum miasta Radomia.

Strefa ruchu lotniskowego ATZ EPRA jest tożsama co do granic poziomych ze strefą kontrolowaną lotniska CTR EPRA oraz z segmentem wojskowej strefy ruchu lotniskowego MATZ sektor D.

Lotnisko posiada utwardzoną drogę startową RWY o długości 2000 m na kierunku 25 – 07 o szerokości 45 m. Na kierunku 07 spotkamy się z przesuniętym o 205 metrów progiem.

Port Lotniczy Radom oferuje możliwość postoju statków powietrznych na cywilnej płycie postojowej oraz, na życzenie, na płycie trawiastej z możliwością zakotwiczenia samolotów. W godzinach nocnych RWY, TWY E oraz cywilna płyta postojowa są oświetlone.

Pomoce nawigacyjne i procedury dla lotniska to:
DVOR/DME częstotliwość pracy 113,75 MHz, dodatkowo opublikowane są procedury RNAV na kierunku RWY 25 oraz 07 dla statków powietrznych kategorii A/B/C/D.

Lot VFR należy zaplanować sprawdzając wszelkie dostępne informacje w tym przede wszystkim AUP oraz zapoznać się z aktualną informacją NOTAM.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony