Spotkanie pilotów UL 2025 już 27 czerwca!
W dniach 27 – 29 czerwca 2025 r. na lotnisku EPWK Kruszyn Aeroklubu Włocławskiego odbędzie się Ogólnokrajowy Zlot Pilotów UL.
Zlot we Włocławku będzie trzecią edycją tej imprezy i kontynuacją idei poprzednich ogólnopolskich zlotów: w 2023 roku w Płocku, w 2024 roku w Jeziorku Koło Łomży.
Tegoroczna impreza zaplanowana jest w formule rozszerzonej - mile widziani są wszyscy entuzjaści General Aviation: lotnictwa ultralekkiego i lekkiego, użytkownicy wszelkich statków powietrznych: samolotów, motolotni, wiatrakowców, śmigłowców, motoszybowców, motoparalotni, etc.
Hasłem tegorocznej imprezy jest "Latać dużo i bezpiecznie", a jego ideą jest integracja środowisk lotniczych.
Aby wziąć udział:
1. Wypełnij ankietę
Nie jest to obowiązkowe, ale istotne w celach organizacyjnych – bardzo o to prosimy.
Ankieta dotyczy: formy noclegu, ilości potrzebnego paliwa na powrót oraz zainteresowania aktywnościami. Wszystkie informacje posłużą wyłącznie celom organizacji naszego spotkania.
2. Zrób opłatę wpisową 130 zł od uczestnika
Nr konta Aeroklubu Włocławskiego: 69 9550 0003 2001 0071 0185 0001. W opisie przelewu wpisz: Zlot UL 2025, imię i nazwisko takie, jak podano w ankiecie rejestracji (lub nick, ksywkę). Jeżeli podano większą liczbę uczestników - prosimy o wpłacenie odpowiedniej wielokrotności kwoty.
Spotkanie pilotów UL we Włocławku - to kolejna - już trzecia odsłona ogólnopolskiego spotkania pilotów i entuzjastów lotnictwa ultralekkiego.
Poprzednie edycje miały miejsce w Płocku (2023) oraz Łomży - Jeziorku (2024). Organizatorzy gorąco zapraszają nie tylko pilotów ultralekkich statków powietrznych, ale wszystkich pilotów i entuzjastów lotnictwa. Tak jak poprzednio, głównym celem spotkania jest integracja środowiska, możliwość wspólnego spędzenia czasu, dyskusja o problemach oraz poszerzenie wiedzy i umiejętności przydatnych każdemu pilotowi.
Tym razem naszym hasłem jest: "Latać dużo i bezpiecznie"
Wśród szeregu aktywności planowana jest m.in. organizacja następujących ćwiczeń pod opieką doświadczonych instruktorów:
- symulacja lądowania awaryjnego
- loty zapoznawcze na szybowcach z instruktorami na przeciągnięcia i korkociągi
Harmonogram
Prezentowany harmonogram ma charakter orientacyjny. W zależności od pogody i liczby uczestników poszczególnych aktywności, może ulec zmianie.
27-06-2025 Piątek
- 16.00 - 21.00 Przyloty uczestników, zakwaterowanie
- 20.00 - Wieczorne spotkanie - kino lotnicze
28-06-2025 Sobota
- 07.00 - 08.00 Śniadanie
- 08.00 - 09.00 Odprawa przedlotowa. Szkolenie przed lotami metodycznymi na imitację lądowania awaryjnego
- 09.15 - 12.00 Loty metodyczne i zapoznawcze: imitacja lądowania awaryjnego motolotnie, samoloty UL, loty szybowcami na przeciągnięcia i korkociągi
- 11.00 - Otwarcie punktu konsultacyjnego prowadzonego przez pracowników Urzędu Lotnictwa Cywilnego - Departamentu Techniki Lotniczej (LTT, LTR), w którym będzie można uzyskać informację na temat rejestracji ultralekkich statków powietrznych
- 12.00 - 13.00 Przerwa obiadowa
- 13.00 - 15.00 Blok paneli szkoleniowych
o Electronic Conspicuity: Identyfikacja UL i dronów z wykorzystaniem dostępnych technologii (prowadzący: Paweł Korzec, Tomasz Małecki)
o Podział przestrzeni powietrznej, dobre praktyki komunikacji - Zespół Informacji Powietrznej PAŻP FIS Poznań
o Cyfrowy kokpit za ułamek ceny – jak stworzyłem EFIS z autopilotem (prowadzący: Andrzej Skiba)
o Prezentacja pt. Bezpieczeństwo w lotnictwie ultralekkim (prowadzący Artur Caban)
- 15.15 - 16.00 Panel dyskusyjny - Wyzwania lotnictwa ultralekkiego w Polsce.
- 16.15 - 19.00 Loty metodyczne i zapoznawcze: imitacja lądowania awaryjnego motolotnie, samoloty UL, loty szybowcami na przeciągnięcia i korkociągi
- 19.30 - 20.30 Wspólny lot w okolicach Włocławka.
- 20.30 - Wieczór pilotów - kolacja, wspólny grill, kino lotnicze...
29-06-2025 Niedziela
- 08.00 - 09.00 Śniadanie.
- 09.00 - 11.00 Wycieczka - zwiedzanie Muzeum Motoryzacji, elektrowni wodnej we Włocławku
Zasadą spotkania pilotów UL - Włocławek 2025 jest, że każdy uczestnik, który planuje przylot, działa indywidualnie, samodzielnie, na własną odpowiedzialność, zgodnie z przepisami i dobrą praktyką lotniczą.
Nie przewiduje się wykonywania lotów widokowych z pasażerami oraz lotów pokazowych.
Należy pamiętać, żeby przed przylotem:
- Zabrać sprzęt do bezpiecznego zakotwiczenia swojego statku powietrznego.
- W przypadku planowania dotankowania należy zabrać niezbędny do tego sprzęt - dedykowany dla swojego statku powietrznego (pompa, lejek, wąż z zaworkiem itd.).
Prezentowane informacje i materiały nie są dokumentami operacyjnymi, mogą służyć jako wsparcie nawigacyjne, ale przed lotem należy zapoznać się z aktualnym układem stref lotniczych i ich zajętością, korzystając z ogólnie dostępnych źródeł.
Pliki map, instrukcje do pobrania.
Kliknij - żeby pobrać pełną wersję instrukcji.
• Oficjalne dokumenty AIP AD.4 dla EPWK.
o Dane goegraficzne i administracyjne lotniska
o Mapa lotniska
• Materiały dodatkowe.
o Mapa dolotowa na zlot
o Mapa precyzyjna dolotu do ATZ EPWK wraz z punktami dolotowymi w skali 1 : 250 000
Informacje na temat opłaty wpisowej
Spotkanie jest imprezą niekomercyjną.
Opłata wpisowa pokrywa:
• Koszt wspólnego grilla (wyżywienie, napoje ~40zł/osobę)
• Koszt operacyjne gospodarza – Aeroklubu Włocławskiego (~45zł/osobę):
o dowóz paliwa na lotnisko (opłata za paliwo jest pokrywana indywidualnie przez załogi)
o transport uczestników na wspólne wycieczki (prywatne muzeum lotnicze, zapora elektrowni wodnej) i do lokalnych hoteli
o organizacja stojanek i miejsc parkingowych
• Koszty sprzątania oraz użycia infrastruktury lotniskowej: woda, energia elektryczna, sanitariaty, łazienki, wywóz śmieci (~45zł/osobę).
Dzięki sponsorom, którzy sfinansują pamiątkowe koszulki - ich koszt (1 koszulka / uczestnika) nie będzie elementem opłaty wpisowej. Dodatkowe koszulki zgłoszone podczas rejestracji będą dostępne odpłatnie w kwocie ~50zł/koszulkę.
Wyżywienie
- Na terenie lotniska znajduje się bar, który będzie oferował posiłki przez cały okres naszego spotkania. Każdy uczestnik będzie mógł z niego korzystać - wedle własnego uznania. Wyżywienie w barze nie jest objęte opłatą wpisową.
- W sobotę wieczorem - w ramach "Wieczoru pilotów" będzie zorganizowany grill, który zostanie przygotowany w ramach opłaty wpisowej uczestników.
Noclegi
Podczas wypełniania ankiety rejestracyjnej - prosimy o wskazanie preferowanej formy noclegu.
- Każdy z uczestników - w ramach opłaty wpisowej będzie mógł nocować we własnym namiocie - rozbitym obok swojego statku powietrznego. Dostępne będą toalety oraz prysznice.
- W hangarze aeroklubu będzie dostępna ograniczona liczba łóżek wojskowych - tzw. "kanadyjek", które będzie można wykorzystać bez dodatkowej opłaty. W tej opcji należy we własnym zakresie zabezpieczyć śpiwór, poduszkę czy inne potrzebne akcesoria.
- Na terenie lotniska istnieje możliwość nocowania w pokojach Aeroklubu. Dostępne będą kilkuosobowe pomieszczenia z dostępem do zewnętrznych łazienek. Koszt takiego noclegu to 50zł/osobę/dzień.
- W okolicy lotniska znajdują się hotele, w których uczestnicy mogą rezerwować miejsca noclegowe - już we własnym zakresie. Organizatorzy zapewniają transport dla osób korzystajcych z takiej formy noclegu.
Kontakt
Organizatorzy proszą o kontakt głównie w formie elektronicznej przez:
- info@lotnik.org
- Dedykowane forum dyskusyjne.
Numery telefonów w przypadku konieczności kontaktu bezpośredniego:
- Aeroklub Włocławski - Bogusław - 501 042 680
- Kontakt z mediami, panele edukacyjne, finanse, gadżety - Milena - 667 092 123
- Kierownik lotów - Marek - 605 584 173
- Noclegi - Marek - 507 818 110, mamak@poczta.onet.pl
- Wyżywienie - Tomasz - 604 408 634
- Paliwo, transport - Andrzej - 603 402 015
- Wsparcie techniczne, drobne naprawy - Henryk - 501 442 528
- Zbigniew Kędziora - 691 746 152
- Ryszard Lewandowski - 601 130 785, info@lotnik.org
Patronat Medialny: dlapilota.pl
Czytaj również:
Zlot pilotów UL 2025 Włocławek Kruszyn
Motolotniarstwo – źródło lotnictwa ultralekkiego
Wojewoda Kujawsko-Pomorski objął patronatem Ogólnopolski Zlot UL – lotnictwo ultralekkie spotyka się w Kruszynie
III Spotkanie Pilotów UL 2025. Panel edukacyjny na temat wdrożenia Electronic Conspicuity



Komentarze