ŚDM w Porcie Lotniczym Kraków – podsumowanie

Port Lotniczy Kraków pod znakiem ŚDM (fot. Port Lotniczy Kraków)

8 sierpnia odleciał z Krakowa ostatni samolot wyczarterowany w związku z ŚDM. Krakowskie lotnisko w związku ze Światowymi Dniami Młodzieży obsłużyło 208 dodatkowych operacji lotniczych. W okresie od 19 lipca do 8 sierpnia z lotniska skorzystało około 40 tys. dodatkowych pasażerów (pielgrzymów).

Tuż po zakończeniu Światowych Dni Młodzieży dwukrotnie przekroczono rekordową liczbę 20 tys. obsłużonych pasażerów w ciągu jednego dnia. Nie byłoby to możliwe bez współpracy wszystkich służb na lotnisku, które stanęły na wysokości zadania. – powiedział Radosław Włoszek, p.o. prezesa Kraków Airport.

Przyloty
Pierwszy pasażer przyleciał na ŚDM 16 lipca. Najwięcej dodatkowych samolotów z pielgrzymami było w poniedziałek (25 lipca) i we wtorek (26 lipca) – odpowiednio 9 i 7 rejsów. Z kolei rekordowa liczba pasażerów przyleciała do Krakowa w niedzielę (24 lipca) oraz w poniedziałek (25 lipca) – odpowiednio 10312 i 10453. W pozostałe dni liczba ta nie przekroczyła 10 tys. pasażerów.

Wyloty
Najwięcej dodatkowych samolotów z pielgrzymami było w poniedziałek 1 sierpnia – w sumie 30 dodatkowych rejsów. W pierwszych dwóch dniach sierpnia odleciała z Krakowa rekordowa liczba pasażerów – odpowiednio 13200 i 12015. Rekordowa liczba pasażerów skorzystała z infrastruktury lotniska w dniu 1 sierpnia – 22552. Dzień później (2 sierpnia) również obsłużono ponad 20 tys. pasażerów – 20158. Ostatni lot czarterowy związany z ŚDM miał miejsce 9 sierpnia.

Obsługa osób niepełnosprawnych
W okresie Światowych Dni Młodzieży przylatywały i wylatywały z Krakowa grupy osób niepełnosprawnych. Wszystkie osoby niepełnosprawne (zarówno te zgłoszone, jak i niezgłoszone wcześniej) zostały obsłużone wg najwyższego standardu oczekiwania na udzielenie pomocy (czas oczekiwania maksymalnie 10 minut (odlot), 5 minut (przylot).

Informacje dla pasażerów
W czasie Światowych Dni Młodzieży na terenie lotniska pracowało 70 wolontariuszy z Polski, Słowacji, Litwy, Ukrainy, Kanady, Niemiec, Włoch, Rumunii, Malezji, Chorwacji i Wietnamu. Od 23 lipca do 3 sierpnia pracownicy punktów informacji oraz całodobowego Call Centre, pomogli łącznie 19021 osobom. Rekord padł 1 sierpnia kiedy to do punktu informacji zgłosiło się 2097 osób, (średnio ponad 100 zapytań w ciągu godziny pracy punktu). Od 11 lipca na stronie lotniska www.krakowairport.pl uruchomiono specjalną zakładkę dedykowaną ŚDM. Znajdowały się tam wszystkie bieżące informacje związane z obsługą tego wydarzenia oraz jego ewentualnym wpływem na funkcjonowanie lotniska. Aktualne informacje można było również śledzić w mediach społecznościowych Portu Lotniczego Kraków (Facebook, Twitter).

Port Lotniczy Kraków jest drugim lotniskiem w Polsce pod względem liczby obsłużonych pasażerów i największym portem regionalnym. W sezonie letnim 2016 krakowskie lotnisko oferuje 70 połączeń regularnych do 62 portów w 18 krajach i współpracuje z 21 przewoźnikami, zrzeszonymi w 3 największych sojuszach lotniczych na świecie. Do końca roku planowane jest obsłużenie ok. 4,7 mln pasażerów. Kraków Airport posiada zdywersyfikowaną siatkę połączeń lotniczych, dzięki czemu pasażerowie mogą korzystać z bogatej oferty przewozowej zarówno przewoźników tradycyjnych, jak i niskokosztowych. Dzięki bezpośrednim połączeniom lotniczym do największych portów hubowych w Europie, pasażerowie mogą dolecieć do każdego, najbardziej odległego miejsca na świecie.

Źródło: Port Lotniczy Kraków
comments powered by Disqus