Przejdź do treści
Port Lotniczy Zielona Góra (fot. lubuskie.pl)
Źródło artykułu

Rusza budowa nowej hali przylotów w Babimoście - najmniejszym lotnisku w Polsce

Już w poniedziałek, 29 czerwca rusza budowa nowej hali przylotów na lotnisku Zielona Góra – Babimost. Ten najmniejszy port lotniczy w Polsce rozbudowuje się, licząc na większą liczbę pasażerów w przyszłości. Obecnie obsługuje ich około 12 tys. w ciągu roku.

Budowa nowej hali przylotów ma potrwać do 12 września bieżącego roku i pochłonąć nieco ponad 3 mln zł. Za realizację inwestycji odpowiada firma Skanska, która była jedyną firmą startującą w przetargu ogłoszonym przez województwo. Nowa hala ma zwiększyć przepustowość lotniska i komfort obsługi pasażerów. Obecna hala przystosowana zostanie natomiast do obsługi pasażerów wylatujących.

Jak zapewniają przedstawiciele samorządu, to już ostatnia inwestycja w infrastrukturę na lotnisku w Babimoście, przynajmniej w przeciągu najbliższych kilku lat. Port liczy na to, że rozbudowa pomoże przyciągnąć do portu nowe linie lotnicze, które uruchomiłyby stąd połączenia, atrakcyjne dla pasażerów. Budowa hali przylotów wraz z wyposażeniem zrealizowana zostanie metodą zaprojektuj i wybuduj. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007–2013.

Obecnie port w Babimoście jest najmniejszym lotniskiem pasażerskim w kraju, obsługującym rocznie około 11 tys. pasażerów. W samym maju z portu skorzystało 1219 podróżnych. Jedynym połączeniem realizowanym z lubuskiego portu jest połączenie z Warszawą, obsługiwane przez Sprint Air. Zielona Góra płaci miliony, dotując przewoźnika. Za cztery lata lotów Sprint Air dostaje 27 mln zł. Trasa między Babimostem a Warszawą obsługiwana jest przy użyciu 33-miejscowego turbośmigłowego samolotu Saab 340A. Według statystyk ULC przeciętnie w każdym samolocie leci 17 pasażerów.

W ubiegłym roku w Babimoście, kosztem 4 mln zł, uruchomiono system naprowadzania samolotów ILS pierwszej kategorii. Koszt rocznego utrzymania lotniska sięga 4 mln zł. 7 mln województwo dokłada do lotów.

Ostatnio lotnisko przygotowało master plan, obejmujący swoim zakresem strategię rozwoju lotniska. Dokument ten zakłada wykorzystanie wszystkich mechanizmów finansowych i promocyjnych na rzecz zwiększenia siatki połączeń lotniczych. ULC zatwierdził go kilka dni temu.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony