Rosną przewozy cargo w Porcie Lotniczym Katowice. Podsumowanie trzech kwartałów 2022 roku
Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA – spółka zarządzająca Międzynarodowym Portem Lotniczym „Katowice” im. Wojciecha Korfantego w Pyrzowicach – podsumowało przewozy cargo za trzeci kwartał 2022 roku i za okres od stycznia do września br.
W trzecim kwartale br. w terminalu towarowym na lotnisku imienia Wojciecha Korfantego odprawiono
10 811 ton frachtu, tj. o 2 001 ton więcej (+22,7%) w porównaniu z tym samym okresem w 2021 roku. Frachtowce wykonały w tym czasie 1 097 startów i lądowań, tj. o 302 mniej (-21,6%) niż w trzecim kwartale zeszłego roku.
W trakcie pierwszych dziewięciu miesięcy 2022 roku w Katowice Airport obsłużono 30 474 ton cargo, czyli o 7 847 ton więcej (+34,7%) niż w zeszłym roku. Od stycznia do końca września miało miejsce 3 795 startów i lądowań samolotów cargo, tj. o 657 więcej (+20,9%) niż w tym samym czasie w 2021 roku.
„Od sierpnia br. obserwujemy korektę na rynku cargo. W trakcie minionych dwóch miesięcy wzrost przewozów frachtu wyhamował. O ile od stycznia do lipca notowaliśmy znaczące dwucyfrowe wzrosty, to w sierpniu i wrześniu przewieziono z i do Katowice Airport o ok. 7,5% więcej frachtu w porównaniu z tymi samymi miesiącami minionego roku. Przyczyny zmiany upatrujemy w kilku czynnikach – coraz trudniejszej sytuacji ekonomicznej w większości europejskich państw, popandemicznej korekcie, szczególnie na rynku ecommerce oraz w zbrojnej napaści Rosji na niepodległą Ukrainę. Warto podkreślić, że statystyki cargo Katowice Airport ciągle są znacząco lepsze od europejskiej średniej. Według europejskiego oddziału Międzynarodowej Rady Portów Lotniczych rynek przewozów frachtu lotniczego na Starym Kontynencie skurczył się od stycznia do sierpnia 2022 roku o 2% w porównaniu z tym samym okresem minionego roku” – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA.
Na lotnisku imienia Wojciecha Korfantego regionalne bazy mają czołowi operatorzy cargo w Europie, obecni tutaj są m.in. Amazon, DHL Express, FedEx, Lufthansa Cargo i UPS.
Komentarze