Przejdź do treści
XXVII Mikrolotowe Mistrzostwa Polski (fot. Katarzyna Martyniak)
Źródło artykułu

Relacja z XXVII Mikrolotowych Mistrzostw Polski

W dniach 30 czerwca – 3 lipca 2016 r. na terenie Obornickiego Stowarzyszenia Lotniczego zostały zorganizowane XXVII Mikrolotowe Mistrzostwa Polski.

Na zawody przybyło 18 załóg, które rywalizowały w 4 kategoriach: AL-2 samoloty ultralekkie, GL-2 – wiatrakowce, WL-1 – motolotnie jednoosobowe i WL-2 – motolotnie dwuosobowe. Deszczowa pogoda w pierwszy dzień zawodów pozwoliła rozegrać tylko jedną kolejkę lądowań na celność.

Następnego dnia sprzyjające prognozy pozwoliły rozegrać dwie trasy nawigacyjne. Pierwsza była to mocno urozmaicona trasa przelotowa z Obornik do Powodowa. Trasa była o tyle ciekawa, że prawie całość przelotu była w formie łuków z przeskokami do następnego w momencie znalezienia zdjęcia. Łączna jej długość to około 170 km, dodatkowo lądowanie z trasy było punktowane. Po przerwie obiadowej czekała nas następna trasa nawigacyjna – tym razem już nie tak utrudniona, o długości około 110 km. Lądowanie (już w Obornikach) także było punktowane.


(fot. Katarzyna Martyniak)

Trzeciego dnia zawodów do południa rozegraliśmy trasę ekonomiczną, w której każdy zawodnik wystartował z taką samą ilością paliwa. Zadaniem było przelecenie nad jak największą ilością punktów trasy i powrót na lotnisko, tak aby pozostało 3l rezerwy paliwa (lub więcej). Naruszenie rezerwy skutkowało całkowitym wyzerowaniem punktów za tą konkurencję. Tutaj każdy przyjął podobną strategię i wolał zaliczyć mniej punktów, ale dolecieć z zapasem paliwa. Wszyscy wymagani zawodnicy przywieźli niezbędne minimum paliwa, ich nadmiarowa ilość wahała się od 300 ml (!) do 3l. Po południu nastąpiło załamanie pogody co całkowicie uziemiło wszystkie mikroloty nie pozwalając, przez resztę dnia na rozegranie żadnej konkurencji.


(fot. Konrad Ziębakowski)

Czwartego dnia, w niedzielę, rozegraliśmy kolejną trasę nawigacyjną połączoną z lądowaniem precyzyjnym. Trasa miała długość około 100km i obfitowała w liczne punkty zwrotne, którymi były okoliczne pałace. 2016-06-30 19.37.56Ponieważ odnalezienie zadanych pałacy z powietrza okazało się trudne, piloci bardzo często przelatywali nad nie tym punktem co trzeba – większość z nich była w silnie zalesionych okolicach, a dodatkowo przy nie jednym punkcie zwrotnym trasy było kilka budynków przypominających pałac (przynajmniej z powietrza).


(fot. Konrad Ziębakowski)

W niedzielę nastąpiło podliczenie punktów i oficjalne zakończenie Mistrzostw, które odbyły się w bardzo przyjaznej atmosferze i zdrowej rywalizacji.


(fot. Konrad Ziębakowski)

Wyniki:

Klasa AL2
I miejsce – Pilot: Krzysztof Jurkiewicz, Nawigator: Agnieszka Jurkiewicz
II miejsce – Pilot: Mieczysław Szurgot, Nawigator: Dariusz Kędzierski
III miejsce – Pilot: Jakub Nawrocki, Nawigator: Iwona Nawrocka


(fot. Konrad Ziębakowski)

Klasa GL2
I miejsce – Pilot: Marcin Majsterek, Nawigator: Jakub Kaczorowski
II miejsce – Pilot: Dariusz Szymańczak, Nawigator: Maciej Marszałek
III miejsce – Pilot: Alojzy Dernbach, Nawigator: Sylwia Kędzierska


(fot. Konrad Ziębakowski)

Klasa WL1
I miejsce – Pilot: Henryk Orwat
II miejsce – Pilot: Błażej Piech
III miejsce – Pilot: Roman Wawrzyniak
IV miejsce – Pilot: Piotr Pieszyński
V miejsce – Pilot: Tomasz Woźniak


(fot. Konrad Ziębakowski)

Klasa WL2
I miejsce – Pilot: Przemysław Jurkiewicz, Nawigator: Dominika Jurkiewicz
II miejsce – Pilot: Dariusz Grzywacz, Nawigator: Paweł Maliszewski
III miejsce – Pilot: Konrad Ziębakowski, Nawigator: Katarzyna Martyniak
IV miejsce – Pilot: Michał Ignas, Nawigator: Klaudia Ignas
V miejsce – Pilot: Romuald Ruks, Nawigator: Kajetan Ruks
VI miejsce – Pilot: Łukasz Hałasa, Nawigator: Rafał Klęk
VII miejsce – Pilot: Maciej Ignas, Nawigator: Mikołaj Ignas


(fot. Konrad Ziębakowski)

Więcej zdjęć na stronie: www.sky-life.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony