Przejdź do treści
Źródło artykułu

Rozporządzenie Mi w sprawie warunków eksploatacji lotnisk

5 listopada 2025 r., w Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej pod pozycją 1522 ukazało się Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 października 2025 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków eksploatacji lotnisk.

Na podstawie art. 83 ust. 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. − Prawo lotnicze (Dz. U. z 2025 r. poz. 1431) zarządza się, co następuje:

§ 1. W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie warunków eksploatacji lotnisk (Dz. U. z 2023 r. poz. 1014) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 14 w ust. 1 wyrazy „obwieszczenia nr 10 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 5 sierpnia 2020 r. w sprawie ogłoszenia tekstu Załącznika 10, tomu I do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, sporządzonej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r. (Dz. Urz. ULC poz. 41)” zastępuje się wyrazami „obwieszczenia nr 22/2024 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 13 grudnia 2024 r. w sprawie ogłoszenia tekstu Załącznika 10, tomu I do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, sporządzonej w Chicago dnia 7 grudnia 1944 r. (Dz. Urz. ULC poz. 55) (w brzmieniu z dnia 16 grudnia 2024 r.)”;

2) w § 21a ust. 1–4 otrzymują brzmienie:

„1. Zarządzający lotniskiem w celu zapewnienia udzielania niezbędnej pomocy medycznej na lotnisku opracowuje analizę uwzględniającą:

1) liczbę i rozmieszczenie zespołów ratownictwa medycznego, o których mowa w art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2025 r. poz. 91 i 637), zwanej dalej „ustawą o PRM”, oraz szpitalnych oddziałów ratunkowych w rozumieniu art. 3 pkt 9 ustawy o PRM, w otoczeniu lotniska, z których faktyczny czas dojazdu do lotniska jest nie dłuższy niż 20 minut;

2) układ elementów infrastruktury lotniska;

3) liczbę pasażerów obsługiwanych na lotnisku podczas przeciętnej godziny szczytu, obliczaną jako średnia arytmetyczna z największych godzinowych liczb pasażerów obsługiwanych każdego dnia w roku ubiegłym;

4) charakterystykę połączeń obsługiwanych przez lotnisko z uwzględnieniem kierunków o wysokim ryzyku chorób zakaźnych;

5) liczbę i charakter zdarzeń wymagających udzielenia pomocy medycznej na lotnisku w roku ubiegłym;

6) ocenę skuteczności i efektywności rozwiązań, które zarządzający lotniskiem przyjął celem zapewnienia niezbędnej pomocy medycznej na lotnisku w roku ubiegłym;

7) czynniki, inne niż wymienione w pkt 1–6, mające wpływ na zdrowie i bezpieczeństwo osób przebywających na lotnisku.


Pełny tekst Rozporządzenia w sprawie warunków eksploatacji lotnisk dostępny jest tutaj (LINK)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony