Rekordowy Kongres Rynku Lotniczego

Rozmowa Kongresu - Rafal Milczarski i Emilia Derewienko (fot. Zespół Doradców Gospodarczych TOR)

Ponad 350 gości i 52 prelegentów z trzech kontynentów wzięło udział w II Kongresie Rynku Lotniczego. To największe spotkanie przedstawicieli branży lotniczej w Polsce. Podczas Kongresu padło wiele ważnych deklaracji i opinii na temat rozwoju lotnictwa w Polsce i przyszłości branży w Europie.

Frekwencja i zainteresowanie wydarzeniem przekroczyły nasze oczekiwania. Niestety, w tym roku musieliśmy odmówić rejestracji ponad 100 uczestnikom, ze względu na ograniczoną liczbę miejsc w sali hotelowej na lotnisku. Dlatego w przyszłym roku rozważamy przeniesienie Kongresu do większego obiektu  – mówi Jakub Klimkiewicz, wiceprezes zarządu w Zespole Doradców Gospodarczych TOR.

Polska potrzebuje nowej, dostosowanej do dzisiejszych wyzwań strategii rozwoju lotnictwa – stwierdziła w wystąpieniu otwierającym Kongres Anca Apahidean, Area Manager dla Europy Środkowo-Wschodniej w IATA. Szczególnie pilną potrzebą jest usprawnienie odprawy pasażerów, ponieważ w tym obszarze Polska została najniżej oceniona w badaniu IATA.


Anca Apahidean (fot. Zespół Doradców Gospodarczych TOR)

Rafał Milczarski, Prezes PLL LOT zapowiedział w Rozmowie Kongresu, że spółka będzie domagać się rekompensaty za utrudnienia spowodowane uziemieniem samolotów 737 MAX oraz zadeklarował, że jest otwarty na rozmowy z Airbusem.

Razvan Bucuroi, dyrektor strategii i rozwoju Eurocontrol podkreślił wkład polskich kontrolerów ruchu lotniczego w zarządzanie przestrzenią powietrzną w Europie – Niesamowita robota PAŻP. Wyniki polskich kontrolerów ruchu lotniczego w redukcji opóźnień są rewelacyjne w porównaniu z aktualnym poziomem opóźnień w Europie. Bucuroi dodał, że Polska Agencja Żeglugi Powietrznej przejęła .4% europejskiego ruchu lotniczego nie generując przy tym dodatkowych opóźnień.


Razvan Bucuroi - Eurocontrol (fot. Zespół Doradców Gospodarczych TOR)

Jednym z istotnych tematów Kongresu była również dyskusja o sytuacji na rynku pracy w lotnictwie, o czym w czasie Kongresu mówił Marcin Opaliński, prezes LS Airport Services: – Do 2037 r. będzie potrzeba 8 tys. pilotów, 9 tys. personelu pokładowego etc. Jak dodał, zatrudnienie jednego pilota będzie zapewne oznaczało konieczność zatrudnienia nawet ponad 5 pracowników obsługi naziemnej.

Szczegółowy raport Zespołu Doradców Gospodarczych TOR o kadrach w branży lotniczej dostępny jest pod adresem www.rynek-lotniczy.pl/zdg-tor-zatrudnienie-w-lotnictwie-edukacja-jako-odpowiedz-na-potrzeby-branzy.html

Więcej informacji o Kongresie: www.rynek-lotniczy.pl/watki/kongres-rynku-lotniczego-2019.html

Organizatorem Kongresu Rynku Lotniczego jest Zespół Doradców Gospodarczych TOR. Wydarzenie organizowane jest od 2015 roku, wcześniej pod nazwą Forum Lotniczego. Jest najważniejszą płaszczyzną do dyskusji między instytucjami rządowymi, organizacjami i podmiotami gospodarczymi na temat rynku lotniczego w Polsce i za granicą. Zespół Doradców Gospodarczych TOR jest również wydawcą portalu Rynek Lotniczy.

Więcej informacji o Kongresie Rynku Lotniczego na stronie: www.kongresrynkulotniczego.pl

Źródło: Zespół Doradców Gospodarczych TOR
comments powered by Disqus