Rekordowe przewozy cargo w Porcie Lotniczym Katowice w pierwszych trzech kwartałach 2025 roku
Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze S.A. (GTL S.A.) – spółka zarządzająca Międzynarodowym Portem Lotniczym „Katowice” im. Wojciecha Korfantego w Pyrzowicach – podsumowało przewozy cargo za pierwsze trzy kwartały 2025 roku.
Od stycznia do końca września 2025 roku w terminalu cargo katowickiego lotniska obsłużono 32 554 tony frachtu, czyli o 5 730 ton więcej (+21,4%) niż w tym samym okresie roku poprzedniego. Rezultat za pierwsze dziewięć miesięcy 2025 roku jest najlepszy w historii lotniska – odnotowano o 2 080 ton frachtu więcej niż w porównaniu z tym samym okresem 2022 roku, kiedy to obsłużono rekordowe 30 474 tony ładunków.
„Dynamiczny wzrost przewozów cargo to silny sygnał, że Katowice Airport jest w gronie ważnych polskich węzłów logistycznych. Aktualnie szczególnie duże nadzieje wiążemy z perspektywą rozwoju połączeń z rynkiem chińskim. Aby sprostać coraz większemu popytowi na przewozy towarowe, konieczna jest rozbudowa infrastruktury portu. Naszym celem jest oddanie do użytku nowego, drugiego terminalu cargo już w 2027 roku” – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego S.A., firmy zarządzającej Katowice Airport.
Lotnicze cargo jest jednym z filarów działalności katowickiego lotniska. Swoje oddziały w terminalu towarowym w Pyrzowicach mają najwięksi operatorzy kurierscy, tacy jak DHL Express, UPS oraz FedEx. Począwszy od października 2024 roku, do Katowice Airport realizowane są czarterowe połączenia typu all-cargo z Urumczi, położonego w Chinach, a od kwietnia 2025 roku linia Lufthansa Cargo rozpoczęła obsługę regularnych rejsów all-cargo na trasie Frankfurt – Katowice – Frankfurt. Katowice Airport jest jedynym portem w Polsce, z którego ten przewoźnik realizuje regularne lotnicze połączenia towarowe. Lufthansa Cargo prowadzi również w Katowice Airport ogólnopolski punkt integracji frachtu w modelu RFS (Road Feeder Service), który polega na transporcie przesyłek między lotniskami za pomocą pojazdów ciężarowych. Każdy taki przejazd RFS jest traktowany jako przewóz lotniczy, posiadając m.in. nadany numer rejsu.
Katowickie lotnisko należy do grona największych lotnisk regionalnych w Polsce. Port lotniczy im. Wojciecha Korfantego jest krajowym liderem w segmencie ruchu czarterowego i największym polskim lotniskiem regionalnym w obsłudze komercyjnego cargo lotniczego.



Komentarze