Przejdź do treści
Źródło artykułu

Regulamin linii lotniczej ma być zgodny z prawem

Przewoźnik lotniczy nie może tworzyć wewnętrznych przepisów sprzecznych z regulacjami międzynarodowymi. Pasażerka węgierskich linii lotniczych po wylądowaniu nie dostała swojego bagażu. Powiadomiła o tym przewoźnika, a ponieważ bagażu nie znaleziono, po upływie ponad miesiąca od zdarzenia zażądała od niego odszkodowania. Przewoźnik odmówił, zasłaniając się swoim regulaminem.

Okazało się, że zgodnie z nim pasażerowie mają miesiąc na żądanie odszkodowania. W tym wypadku termin ten upłynął. Pasażerka nie podejmowała żadnych kroków, bo liczyła na odnalezienie walizki. Po odmowie linii lotniczych złożyła skargę do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce.

Zdaniem ECK roszczenie pasażerki o odszkodowanie było zasadne. Przepisy konwencji montrealskiej nie określają żadnych konkretnych terminów dla reklamacji z powodu zagubienia bagażu. Europejskie Centrum Konsumenckie zwraca uwagę, że konwencja nie stwierdza, w którym momencie bagaż zmienia status z opóźnionego na zagubiony. Dlatego przewoźnik nie powinien w wewnętrznych regulacjach ustanawiać nowych, nieznanych prawu terminów, i to niekorzystnych dla konsumentów.

Czytaj całość artykułu na stronie www.rp.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony