Prezes ULC powołał Zespół ds. opracowania projektu krajowego programu bezpieczeństwa
W dniu 18 lutego, Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego podpisał Decyzję nr 7 w sprawie powołania Zespołu do spraw opracowania projektu krajowego programu bezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym.
Zespół został powołany na podstawie art. 21 ust. 2 pkt 1 i 15 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2013 r. poz. 1393) w związku z 2 ust. 1 statutu Urzędu Lotnictwa Cywilnego, stanowiącego załącznik do zarządzenia Nr 136 Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 listopada 2002 r. (M.P Nr 55, poz. 754, z późn. zm.)
Do zadań Zespołu należy:
- przeprowadzenie analizy porównawczej systemu bezpieczeństwa lotnictwa cywilnego w Polsce z systemami bezpieczeństwa Unii Europejskiej (UE) i Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO);
- pracowanie projektu Programu oraz przygotowanie ankiet lub kwestionariuszy do zidentyfikowania potrzeb środowiska lotniczego w obszarze zarządzania bezpieczeństwem, z uwzględnieniem kryteriów zawartych w Doc. 9859;
- opracowanie założeń promowania idei i zasad zarządzania bezpieczeństwem określonych w dokumentach ICAO, w szczególności dotyczących kultury bezpieczeństwa;
- przygotowanie ewentualnych propozycji zmian organizacyjnych w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego uwzględniających zmiany wynikające z wdrożenia Programu i zastosowania zasad Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem (Safety Management System) w podmiotach lotniczych.
Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.
Źródło artykułu
Komentarze