Przejdź do treści
Port Lotniczy Kraków (fot. Krakow Airport)
Źródło artykułu

Prestiżowa nagroda dla krakowskiego lotniska za doskonalenie jakości obsługi klienta

6 marca krakowskie lotnisko otrzymało nagrodę ASQ Awards 2016 przyznawaną przez Airport Council International (Międzynarodową Radę Portów Lotniczych). To prestiżowe branżowe wyróżnienie przyznawane jest na podstawie ankiet wypełnianych przez pasażerów.

6 marca 2017 r. w Montrealu Międzynarodowa Rada Portów Lotniczych ogłosiła zwycięzców Airport Service Quality (ASQ) Awards 2016. Laureaci nagrody – porty lotnicze z całego świata – zostały nagrodzone za zaangażowanie w doskonalenie jakości obsługi pasażerów. Krakowskie lotnisko otrzymało nagrodę ASQ Awards 2016 przyznawaną przez Airport Council International (Międzynarodową Radę Portów Lotniczych) za zajęcie pierwszego miejsca w kategorii Europa - Best Improvement by Region. To prestiżowe branżowe wyróżnienie jest przyznawane raz w roku na podstawie wyników ankiet wypełnianych przez pasażerów na poszczególnych lotniskach.

To zaszczyt dla krakowskiego lotniska znaleźć się w gronie najlepszych lotnisk na świecie – zwycięzców nagrody ASQ Awards 2016. Jest to tym większe wyróżnienie, że otrzymane dzięki uznaniu naszych pasażerów. Rekordowo wysokie oceny przyznane przez pasażerów w Programie Airport Service Quality, potwierdzają dostrzeżenie zmian oraz poprawy standardów obsługi w Kraków Airport – powiedział Radosław Włoszek, Prezes Zarządu Kraków Airport.

Przyznana nagroda jest zwieńczeniem zakończonego w ubiegłym roku ważnego etapu modernizacji i rozbudowy lotniska oraz efektem ciągłego podnoszenia poziomu obsługi klienta. To wyróżnienie dla wszystkich pracowników lotniska, które motywuje do podejmowania kolejnych działań zmierzających do rozwijania udogodnień na każdym kroku ścieżki pasażera w Kraków Airport. – dodał Radosław Włoszek, Prezes Zarządu Kraków Airport.

Od 10 lat Kraków Airport w badaniu ASQ

W badaniu ASQ bierze udział 320 lotnisk z całego świata. Ścisłe procedury i zasady przeprowadzenia badań, kontrola jakości i zobowiązanie do bezstronności, zdobyły uznanie w branży lotniczej. Badanie ASQ wyznacza światowe standardy pomiaru satysfakcji pasażerów z jakości usług świadczonych w portach lotniczych. Krakowskie lotnisko przystąpiło do programu w 2007 r., już rok po jego uruchomieniu i do tej pory jest jedynym lotniskiem w Polsce, które bierze w nim udział.

W ubiegłym roku od stycznia do grudnia zostały przeprowadzone wśród pasażerów ankiety. W każdym kwartale przyznawane przez pasażerów oceny były coraz wyższe, co  odzwierciedlało kolejne etapy oddawanej pasażerom nowej infrastruktury. Pasażerowie oceniają w ankiecie także dojazd do portu lotniczego, nie bez znaczenie są więc wprowadzone w ubiegłym roku zmiany w wewnętrznym układzie komunikacyjnym, nowy parking, a także bardzo dobrze funkcjonujące połączenie kolejowe na lotnisko.

O programie ASQ

ASQ to jedyny na świecie program badania pasażerów na lotnisku w dniu ich podróży. Każdego roku, w ramach programu wykonuje się 600.000 indywidualnych badań w 41 językach w 84 krajach.
W ramach programu badane są opinie pasażerów w ramach 34 kluczowych wskaźników m.in. są to dostęp do lotniska, check-in, kontrola bezpieczeństwa, toalety, sklepy i restauracje. Każdy port lotniczy korzysta z identycznej ankiety. Na ich podstawie powstała baza danych branży, która pozwala porównać poszczególne lotniska do innych portów lotniczych na całym świecie. Program ASQ posiada również funkcję, która ułatwia dzielenie się wiedzą i wymianę informacji o najlepszych praktykach pomiędzy operatorami poszczególnych portów lotniczych.

Nagrody ASQ są wręczane tym lotniskom, których klienci przyznali najwyższe oceny w ciągu roku. Poszczególne kategorie ustalono w taki sposób, aby móc nagrodzić osiągnięcia różnej wielkości lotnisk w poszczególnych regionach.

Wybrane udogodnienia dla pasażerów na krakowskim lotnisku:

Aplikacja mobilna Kraków Airport
W lipcu 2016 r. krakowskie lotnisko jako jedyne w Polsce, uruchomiło bezpłatną lotniskową aplikację mobilną, w pełni zintegrowaną z systemem informacji lotniskowej. Aplikacja dostępna jest w dwóch wersjach językowych polskiej i angielskiej.  Intuicyjna aplikacja obejmuje wszystkie informacje, potrzebne do sprawnego poruszania się po lotnisku, związane bezpośrednio z systemem informacji lotniskowej i procedurą odprawy biletowo-bagażowej, jak również publicznym transportem zbiorowym, a także wszelkimi dostępnymi na terenie lotniska usługami i udogodnieniami dla pasażerów: od parkingów, przez place zabaw i usługi gastronomiczne. Wśród dostępnych funkcji pasażerowie znajdą: interaktywny plan lotniska w wersji 3D, system powiadamiania o zmianie statusu rejsu, lokalizator zaparkowanego samochodu.
Specjalnie dla uczestników programu lojalnościowego Kraków Airport Loyalty (KAL) aplikacja została wyposażona w skaner kart lojalnościowych, dzięki któremu do otrzymania należnej zniżki, czy przypisania punktów za przelot wystarczy wyświetlenie na ekranie telefonu zapisanego w nim wcześniej obrazu karty KAL.
Dzięki aplikacji, pasażerowie mają dostęp do aktualnych informacji lotniskowych i mogą podróżować bez zbędnego stresu.

Aparaty telefoniczne dla pasażerów
W terminalu zostały zainstalowane cztery aparaty telefoniczne z myślą o pasażerach krakowskiego lotniska. Dzięki nim można bezpłatnie połączyć się z dowolnymi numerami krajowymi. Obsługa telefonów jest bardzo prosta - wystarczy podnieść słuchawkę i wybrać numer. Aparaty
w charakterystycznym żółtym kolorze zamontowane zostały w części ogólnodostępnej oraz po kontroli bezpieczeństwa (w strefie Schengen i non-Schengen).

Informacja o natężeniu ruchu w strefie kontroli bezpieczeństwa
Aby usprawnić przejście pasażerów przez punkty kontroli bezpieczeństwa (PKB), przy PKB zamontowano pylon, wyświetlający informację o spodziewanym ruchu w ciągu najbliższych 30 minut. System analizuje dane z zapotrzebowaniem na liczbę punktów kontroli bezpieczeństwa i wyświetla od 1 do 8 ikon, odpowiadających natężeniu. Informacje aktualizowane są co 5 minut.

Special Service Line
Dodatkowe przejście do kontroli bezpieczeństwa jest dedykowane osobom niepełnosprawnym, kobietom w zaawansowanej ciąży oraz rodzinom podróżujących z dziećmi do lat 3. Przejście pozwala na skrócenie czasu oczekiwania na kontrolę bezpieczeństwa i tym samym na zwiększenie komfortu pasażerów wymagających szczególnej opieki.

Wybieg dla czworonogów
Kraków Airport to pierwszy port lotniczy w Polsce, który wprowadził udogodnienie dla czworonogów w postaci wybiegu dla zwierząt, zaprojektowanego z myślą o odlatujących i przylatujących czworonogach. Ogrodzony wybieg zlokalizowany jest przy parkingu terenowym tuż obok terminalu pasażerskiego. Wybieg dla zwierząt wyposażony jest w ławeczki dla właścicieli, specjalne poidełka oraz zestaw urządzeń do zabawy dla zwierząt. W najbliższym czasie planowane jest doposażanie wybiegu w kolejne urządzenia do zabawy.

Udogodnienia dla rodzin z małymi dziećmi
W grudniu 2016 zakończyła się trwająca blisko trzy lata rozbudowa i modernizacja terminalu pasażerskiego. Budynek terminalu oraz jego otoczenie zyskały nowe udogodnienia, w tym wiele elementów dedykowanych podróżującym z małymi dziećmi. W każdej strefie terminalowej znajdą się przyjazne pokoje rodzinne, gdzie w intymnych i przyjaznych dla dziecka warunkach, można nakarmić je w wygodnym fotelu. Pokoje wyposażono w przewijaki dla niemowląt oraz pojemniki na zużyte pieluchy. Ponadto w pokojach znajdą się kuchenki mikrofalowe, w których można podgrzać jedzenie dla dzieci. W terminalu znajduje się również automat z produktami dla dzieci. Dodatkowe przewijaki dla niemowląt zamontowano w toaletach damskich i męskich. Rodzice, którzy nie zabierają na urlop wózka lub nadali go do luku bagażowego, mogą skorzystać z bezpłatnej usługi lotniskowych wózków dziecięcych. Lotniskowe wózki dziecięce dostępne są po przejściu przez kontrolę bezpieczeństwa.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony