Porozumienie o współpracy PPL i PSP na rzecz bezpieczeństwa Lotniska Chopina
Polskie Porty Lotnicze S.A. (PPL), zarządzające Lotniskiem Chopina, oraz Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej m.st. Warszawy (KM PSP) podpisały 19 marca br. nowe porozumienie, które wzmacnia bezpieczeństwo w sytuacjach kryzysowych na największym polskim lotnisku.
Dokument, zawarty na czas nieokreślony, sygnowali st. bryg. Roman Krzywiec, komendant miejski PSP m.st. Warszawy oraz członkowie zarządu PPL S.A. – Marcin Danił i Adam Sanocki.
Porozumienie precyzuje zasady współpracy w sytuacjach kryzysowych, takich jak awarie samolotów, pożary czy skażenia chemiczne, opierając się na Planie Działania w Sytuacji Zagrożenia (PDSZ). Określa ono m.in. minimalną liczbę sił i środków PSP kierowanych na miejsce zdarzenia, co gwarantuje szybką reakcję.
„To więcej niż formalność – to nasza gwarancja, że w razie potrzeby właściwie służby zadziałają jak jeden organizm, chroniąc życie i zdrowie naszych pasażerów oraz pracowników” – podkreśla Marcin Danił, członek zarządu PPL ds. finansowo-handlowych, p.o. prezesa zarządu PPL.
Współpraca przyniesie korzyści zarówno pasażerom, jak i pracownikom lotniska, dzięki regularnym wspólnym szkoleniom Lotniskowej Straży Ratowniczo – Gaśniczej (LSRG) i PSP m.st. Warszawy, ćwiczeniom i wymianie informacji o gotowości służb. To pozwoli utrzymać najwyższe standardy bezpieczeństwa i dostosować je do zmieniających się potrzeb.
„To partnerstwo to nie tylko odpowiedź na dzisiejsze wyzwania, ale i inwestycja w przyszłość. Razem z PSP budujemy system, który będzie służył milionom podróżnych przez lata” – dodaje Adam Sanocki, członek zarządu PPL ds. strategii i marketingu.
Porozumienie weszło w życie z chwilą podpisania i będzie na bieżąco aktualizowane, by sprostać nowym wyzwaniom lotnictwa cywilnego. To kolejny krok w kierunku uczynienia Lotniska Chopina wzorem bezpieczeństwa w Polsce.



Komentarze