Pół wieku kształcenia pilotów w Politechnice Rzeszowskiej
W 2026 roku mija 50 lat od rozpoczęcia kształcenia pilotów cywilnego lotnictwa transportowego w Politechnice Rzeszowskiej.
W październiku 1976 roku pierwsza grupa studentów rozpoczęła studia na nowej specjalności, pierwsi absolwenci z dyplomami magistrów inżynierów lotnictwa i licencjami pilotów zawodowych opuścili mury Uczelni w 1981 roku. Półwiecze działalności dydaktycznej Politechniki Rzeszowskiej i realizujących szkolenie praktyczne Ośrodka Szkolenia Personelu Lotniczego a następnie od 1990 roku Ośrodka Kształcenia Lotniczego w Rzeszowie jest okazją do upamiętnienia procesu kształcenia kadr pilotów cywilnych.
Podjęta została inicjatywa, aby zwrócić się do absolwentów specjalności pilotażowej, byłych i obecnych pracowników i studentów Politechniki Rzeszowskiej oraz sympatyków lotnictwa o opinię na temat proponowanych przedsięwzięć:
- Opublikowania okolicznościowego wydawnictwa zawierającego krótki rys historyczny, ale przede wszystkim wspomnienia, fotografie, fragmenty dokumentów, a także anegdoty i krytyczne uwagi związane z kształceniem pilotów w Politechnice Rzeszowskiej. Autorami tych tekstów powinni być przede wszystkim absolwenci specjalności pilotażowej, pracownicy Uczelni i ośrodków szkolenia praktycznego ale również sympatycy i krytycy lotnictwa. Ponadto przewidziano publikację wykazu prac dyplomowych zrealizowanych przez studentów pilotażu.
- Zorganizowania koleżeńskiego spotkania absolwentów, pracowników i studentów PRz (Koleżeńskie Spotkanie Pilotów – KSP 2026) w obiektach Politechniki Rzeszowskiej, Ośrodka Kształcenia Lotniczego lub w Akademickim Ośrodku Szybowcowym PRz w Bezmiechowej. Planowany termin to czerwiec 2026 roku, rezerwowe terminy: jesień 2026 roku lub wiosna 2027 roku.
Politechnika Rzeszowska prosi o podzielenie się opinią na temat przedstawionej inicjatywy, nadsyłanie własnych sugestii i propozycji oraz materiałów, które mogłyby być zamieszczone w planowanej publikacji.
Więcej informacji na stronie: https://50latpilotazu.prz.edu.pl



Komentarze