Przejdź do treści
Port Lotniczy Gdańsk
Źródło artykułu

PL Gdańsk podpisał ostatnią umowę na dofinansowanie ze środków unijnych

W dniu dzisiejszym w Warszawie Zarząd Portu Lotniczego Gdańsk podpisał kolejną - ostatnią już umowę zamykającą finansowanie ze środków Unii Europejskiej (w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 -2013) największego w historii lotniska programu inwestycyjnego.

Podpisana dzisiaj umowa dotyczy projektu „Budowa drugiego terminalu pasażerskiego wraz z infrastrukturą oraz rozbudowa i modernizacja infrastruktury lotniskowej
i portowej” (projekt 6.3-2), czyli najważniejszego i najbardziej kosztownego elementu realizowanego procesu inwestycyjnego. Projekt ten, oprócz nowego terminalu pasażerskiego obejmuje także budowę nowej przedterminalowej płyty postojowej dla samolotów.
Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy podpisał również aneks do umowy
o dofinansowanie projektu zakupu systemów do kontroli bezpieczeństwa pasażerów
i kontroli. Aneks ten dotyczył zwiększenia dofinansowania unijnego dofinansowania. Gdańskie lotnisko uzyskało na ten projekt dodatkowo prawie 8 milionów złotych zwiększając kwotę unijnego dofinansowania z 14,45 mln do 22,4 mln złotych.

„Jako pierwszy port lotniczy w Polsce możemy pochwalić się podpisaniem wszystkich umów na wnioskowane dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. W sumie, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko podpisaliśmy sześć umów. Podpisana dzisiaj umowa opiewa na najwyższą ze wszystkich pozostałych projektów kwotę dofinansowania wynoszącą 87,3 mln złotych” - mówi Tomasz Kloskowski, Prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy

Całkowite maksymalne dofinansowanie inwestycji w Porcie Lotniczym Gdańsk im. Lecha Wałęsy w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wynosi 178.202 miliony złotych. Wartość całego realizowanego obecnie programu inwestycyjnego przewidzianego na lata 2009-2015 , obejmujący 9 elementów, wynosi 396 mln zł. Oprócz wspomnianej kwoty środków unijnych, finansowanie programu odbywa się poprzez emisje obligacji realizowaną przez Port razem z bankiem Nordea S.A. oraz środki pochodzące z podwyższenia kapitału przez wspólników – Gminę Miasta Gdańska, Województwo Pomorskie, Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze", Gminę Miasta Sopotu oraz Gminę Miasta Gdyni - oraz ze środków własnych Spółki. 


FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony