Przejdź do treści
A350 w barwach Philippine Airlines w locie (fot. Airbus)
Źródło artykułu

Philippine Airlines sfinalizowały zamówienie 9 A350-1000

Podczas Paris Air Show przedstawiciele Philippine Airlines (PAL) zawarli anonsowaną w maju umowę z Airbusem w sprawie zakupu dziewięciu samolotów dalekiego zasięgu A350-1000. Dokumenty podpisali kpt. Stanley K. Ng, prezes i dyrektor operacyjny Philippine Airlines oraz Christian Scherer, dyrektor handlowy i szef projektów międzynarodowych Airbusa, w obecności Lucio C Tana III, prezesa i dyrektora operacyjnego PAL Holdings Inc.

A350-1000 został wybrany w projekcie filipińskiego przewoźnika pod nazwą Ultra Long Haul Fleet i będzie latał non-stop z Manili do Ameryki Północnej, w tym na wschodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych i Kanady. Nowe samoloty dołączą do dwóch Airbusów A350-900, które już latają w barwach przewoźnika. Pomieszczą 380 pasażerów w układzie trzech klas, z oddzielnymi kabinami dla klas biznes, ekonomicznej premium i ekonomicznej.

Prezes Stanley K. Ng, powiedział: „Dzięki złożonemu zamówieniu PAL będą posiadać jedną z najmłodszych i najnowocześniejszych flot szerokokadłubowców w Azji. Wybraliśmy A350-1000, aby zapewnić PAL możliwość ścisłego dopasowania mocy przewozowych do przewidywanego zapotrzebowania zarówno na najdłuższych trasach do wschodniego wybrzeża Ameryki Północnej, jak i na naszych głównych trasach na zachodnie wybrzeże i potencjalnie także do Europy. Jednocześnie samolot będzie zużywał znacznie mniej paliwa niż starsze maszyny o podobnej wielkości, co spowoduje istotną redukcję emisji CO2”.

Prezes Lucio C. Tan III powiedział: „W Philippine Airlines dokładamy wszelkich starań, aby oferować pasażerom jak najlepszy komfort podróży. Najnowocześniejsze samoloty pozwolą nam zapewnić im loty bez międzylądowań na trasach dalekiego zasięgu w wygodnej kabinie, w której nasz personel pokładowy może robić to, co robi najlepiej – świadczyć uprzejmą obsługę zgodnie ze znaną na świecie filipińską gościnnością. A350-1000 to dla nas „samolot z misją”, który łączy świat i pobudzi filipińską gospodarkę i społeczeństwo”.

Christian Scherer powiedział: „Potwierdzone właśnie zamówienie to kolejne silny dowód poparcia dla A350 jako światowego lidera lotnictwa pasażerskiego dalekiego zasięgu. Udowodniono, że pod względem zdolności do lotu bez międzylądowania, rentowności i komfortu pasażerów A350 jest najlepszy w swojej klasie. Zapewnia również znaczną redukcję emisji i natychmiastowy wkład w cele zrównoważonego rozwoju przemysłu. W kategorii większych samolotów szerokokadłubowych A350-1000 wyznaczył własny standard, zapewniając najniższe koszty operacyjne i emisje w lotach międzykontynentalnych. Dziękujemy Philippine Airlines za zaufanie do Airbusa i cieszymy się na współpracę z tą linią A350 stanie się okrętem flagowym jej floty szerokokadłubowców”.

A350 to najnowocześniejszy i najbardziej rentowny samolot szerokokadłubowy na świecie, który wyznaczył nowe standardy podróży międzykontynentalnych. Oferuje najdłuższy zasięg spośród wszystkich obecnie produkowanych samolotów pasażerskich - bez międzylądowania jest w stanie przelecieć 9700 mil morskich lub 18 000 kilometrów.

Do końca maja 2023 r. Airbus zdobył od 54 klientów z całego świata wiążące zamówienia na 967 maszyn z rodziny A350, a 535 odrzutowców do niej należących służy obecnie we flotach 40 przewoźników i lata głównie na trasach długodystansowych.

Philippine Airlines użytkują różne typy Airbusów. Trasy międzykontynentalne obsługują przy pomocy A350. Na trasach na Bliski Wschód, do Australii i różnych miejsc w Azji latają A330-300. PAL dysponuje również flotą wąskokadłubowców A320 i A321 do obsługi rozległej krajowej i regionalnej siatki połączeń z hubów w Manili i Cebu.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony