PAŻP: Sezon na burze
Lato to szczególnie wymagający okres w pracy kontrolerów ruchu lotniczego. To, po pierwsze, szczyt sezonu lotniczego, kiedy ruch samolotów w polskiej przestrzeni powietrznej osiąga największe natężenie. Powód drugi to warunki atmosferyczne, przede wszystkim, często występujące fronty burzowe. Maleje wtedy liczba dróg lotniczych, przez które można bezpiecznie prowadzić samoloty. W celu zachowania jak największego poziomu bezpieczeństwa redukowana jest standardowo przepustowość.
Pojawiające się od kilku dni fronty burzowe na terenie Polski spowodowały opóźnienia samolotów. W przypadku powstania frontu burzowego kontrolerzy ruchu wytyczają samolotom drogę z dala od niebezpiecznych chmur burzowych. Przykład z piątku to samolot lecący ze wschodu nad Białorusią dalej na południe Europy, który z powodu frontu burzowego musiał skręcić na północ, polecieć nad Gdańsk, dopiero potem obrał kierunek na południe. Według prognoz rozpoczynające się lato przyniesie wiele takich sytuacji.
![Facebook](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_facebook.png)
![Twitter](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_twitter.png)
![Wykop](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_wykop.png)
Komentarze