PAŻP: Kontrola działania nowego radaru na Okęciu
Nowy samolot Beechcraft King Air 350 – Papuga (SP-TPU) wykonuje dziś loty sprawdzające działanie nowego radaru Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej przy warszawskim Okęciu.
Nowy zestaw radarowy – radar pierwotny i radar wtórny – zastąpi radar ASR-9/MSSR znajdujący się w pobliżu lotniska na Okęciu, który w listopadzie 2015 roku został wyłączony po 23 latach pracy. Planowane uruchomienie operacyjne nowego radaru w czerwcu br.
Dla PAŻP nowy radar to nie tylko nowoczesna technika, która zapewnia pasażerom samolotów bezpieczeństwo ale też przykład funkcjonalnej i estetycznej infrastruktury.
Nowy radar Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej na warszawskim Okęciu (fot. PAŻP)
Podobny zestaw radarowy (radar pierwotny i radar wtórny) powstał w okolicach Krakowa. A pracę operacyjną rozpoczął 21 marca br.
W następnych latach na terenie Polski planowane jest postawienie trzech tego rodzaju obiektów, a ponadto czterech radarów wtórnych i wdrożenie tzw. systemu multilateralnego będącego alternatywnym rozwiązaniem wobec tradycyjnych radarów. W latach 2015-2020 Polska Agencja Żeglugi Powietrznej przeznaczy ponad 1 mld złotych na inwestycje związane z budową nowych urządzeń oraz modernizacją istniejącej infrastruktury lotniczej zapewniającej bezpieczną żeglugę powietrzną.
Więcej zdjęć nowego radaru na Okęciu dostępnych jest na profilu PAŻP.
Komentarze