Przejdź do treści
Źródło artykułu

Październikowy numer „Skrzydlatej Polski” w salonach prasowych

Zapraszamy do lektury październikowej „Skrzydlatej Polski”. W najnowszym numerze znajdziecie Państwo następujące tematy:

Temat numer 1
Odnowione Klasyki

Gdy kilka lat temu prezesa konsorcjum Airbus zapytano, kiedy rozpoczną się prace nad następcą A320, ten odpowiedział, że z racji posiadanych zamówień na kilka tysięcy sztuk tego samolotu, nietaktem wobec klientów byłoby mówienie o uruchomieniu produkcji jego następcy. Podobnie ma się sprawa z ewentualnym następcą Boeinga 737. O mitycznym 797, bo tak ponoć ma się on nazywać, przedstawiciele Boeinga również milczą. Nie ma się czemu dziwić. Jeżeli produkowane obecnie samoloty zaspokajają potrzeby linii lotniczych, to po co wykładać pieniądze na opracowanie nowych konstrukcji?

Nie znaczy to jednak, że producenci lekceważą konkurencje i nie robią nic. Swoje wypróbowane, w zasadzie klasyczne już konstrukcje, modernizują od czasu do czasu. Wszak A320 jest produkowany od końca lat 1980., a B737 jeszcze dłużej, bo już ponad 40 lat! Oczywiście ten ostatni przeszedł w międzyczasie poważne modernizacje – ostatnią w latach 1990.

Nie jest jednak do końca prawdą, że linie lotnicze nie oczekują zmian. Przewoźnicy prawdopodobnie chętnie złożyliby zamówienia na nowocześniejsze i bardziej ekonomiczne samoloty, ale póki co wyboru specjalnie nie ma. Obaj producenci starają się jednak zaspokoić
przynajmniej część potrzeb, modernizując swoje wypróbowane konstrukcje. Postęp technologiczny umożliwia wprowadzenie niewielkim kosztem zmian, pozwalających poprawić funkcjonalność i ekonomiczność produkowanych dziś samolotów. Póki co, żadnego przełomu w postaci nowej konstrukcji nie widać. Airbus woli zajmować się A380 i A350, Boeing pochłonięty jest pracami nad Dreamlinerem, a przewoźnicy czekają...

OD WYDAWCY

Z LOTU PO KRAJU

Z LOTU PO ŚWIECIE

ASTRONAUTYKA
NIEZWYKŁY JUBILEUSZ DISCOVERY

PRZEMYSŁ
OSTATNI Z RODZINY

TRANSPORT
WASZE BEZPIECZEŃSTWO TO NASZA PRACA

LOTNICTWO WOJSKOWE
ESKADRA Z TRADYCJAMI

AIR SHOW RADOM 2009
NIEDOKOŃCZONY AIR SHOW

GROT I ŻURAW 2009

LOTNICTWO SANITARNE
PIERWSZY RATOWNICZY EC-135 W POLSCE
Łódź będzie musiała jeszcze trochę poczekać na nowy śmigłowiec. Obecnie dyrekcja SP ZOZ Lotnicze Pogotowie Ratunkowe planuje, że kolejnymi filiami, które rozpoczną eksploatację nowych śmigłowców będą: Gdańsk, Szczecin i Płock. U podstaw tej decyzji leży założenie umieszczenia pierwszych nowych śmigłowców jak najbliżej, istniejących na terenie kraju, stacji obsługi technicznej tych wiropłatów oraz przedstawicielstw Eurocoptera.

Z WIATREM W ZAWODY
SPADOCHRONIARZE W KROŚNIE
SPADOCHRONOWY WIELOBÓJ

KLUB 1:72
JAK TO ROBIĄ W USA

Z KART HISTORII
ŁOŚ Z DŁUTOWSKIEGO LASU

SYLWETKI LOTNIKÓW
CICHY BOHATER POLSKIEGO PAŃSTWA PODZIEMNEGO

NASZE TRASY

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony