Przejdź do treści
Pas startowy lotniska Balice w Krakowie, fot. Marcin Ziółek

Ograniczona dostępność lotniska Kraków/Balice w okresie modernizacji radaru

Na czas trwania prac budowlanych na lotnisku Kraków/Balice wprowadzono dodatkowe wymogi dotyczące dostępności lotniska dla lotów nierozkładowych. Szczegółowe informacje zawarto w suplementach: 78/14 oraz 06/15 AD 2 EPKK. Ukończenie całości prac budowlanych na terenie lotniska planowane jest na 31 grudnia 2015 roku.

Dodatkowo w okresie występujących ograniczeń ruchu lotniczego wynikających z realizacji ww. prac na lotnisku EPKK, Agencja planuje przeprowadzenie część prac związanych z modernizacją ośrodka radiolokacyjnego Zabierzów. 
 
Projekt ten wiąże się z koniecznością wyłączenia z pracy operacyjnej obecnie pracującego radaru w modernizowanym ośrodku, czego konsekwencją będzie brak radarowej służby kontroli ruchu lotniczego w LTMA Kraków sektor EPKK poniżej 3500 ft AMSL.
 
Wyłączenie obecnego radaru w ośrodku Zabierzów (zaplanowane od dnia 16.04.15), do czasu ukończenia projektu (planowane I kwartał 2016 r.) skutkuje następującymi ograniczeniami w rejonie TMA i CTR Kraków:

  • zakaz lotów bez transpondera w LTMA Kraków sektor EPKK;
  • dopuszczalna liczba operacji w TMA Kraków w okresie prac została ustalona na 12 na godzinę, w tym maksymalnie 8 dolotów;
  • ograniczenie zabraniające wykonywania lotów szkolnych na lotnisku EPKK (NOTAM 1123):

    A1123/15 NOTAMR A5993/14
    Q) EPWW/QFALT/IV/NBO/A /000/999/5005N01947E005
    A) EPKK B) 1503170658 C) 1506172359 EST
    E) TRAINING FLIGHTS WITHIN CTR EPKK NOT PERMITTED EXCEPT MIL FLT.
    MIL TRAINING FLT PPR ONLY.
     
  • "Loty szkolne w CTR EPKK są zabronione za wyjątkiem lotów wojskowych. Wojskowe loty szkolne tylko po uzgodnieniu."
  • w okresie przejściowym wszystkie a/c wykonujące lot do EPKK i EPKT planujące jako lotnisko zapasowe odpowiednio EPKT i EPKK mają obowiązek umieszczać w planach lotu dodatkowe inne lotnisko zapasowe;

Powyższe ograniczenia obowiązują do czasu ukończenia obu ww. projektów.
 
Równocześnie informujemy, że należy spodziewać się zmiany wyglądu z powietrza lokalizacji punktu VFR ZULU. Obecna charakterystyczna czasza radaru stopniowo przekształci się w gołą antenę czy dźwig na resztkach budynku.

FacebookTwitterWykop

Nasze strony