Przejdź do treści

Nowa wieża łódzkiego lotniska wdrożona operacyjnie

13 listopada 2012 roku z nowej wieży kontroli ruchu lotniczego w Porcie Lotniczym im. Władysława Reymonta w Łodzi wydano pierwszą zgodę na lądowanie. Stało się to dokładnie po dwóch latach i dwóch miesiącach od uroczystego wmurowania aktu erekcyjnego pod budowę nowej wieży kontroli ruchu lotniczego w Porcie Lotniczym im. Władysława Reymonta w Łodzi.

Jest to wyjątkowo udany architektonicznie budynek. Inwestycja PAŻP została uznana za najlepszą realizację 2011 roku w kategorii "Przestrzeń publiczna i transport" w organizowanym przez portal Sztuka-Architektury plebiscycie "Polska Architektura 2011".

Nowa łódzka wieża ma pięć kondygnacji, sala operacyjna znajduje się na wysokości 31,5 m nad poziomem terenu.

• Wyposażenie TWR kosztowało 627 916 EUR
• Budowa TWR kosztowała około 12 mln PLN

Wieża jest zbudowana na działce należącej do PAŻP o powierzchni 5962m2.

• Wymiary budynku – 40,2 x 16,9 m,
• Powierzchnia użytkowa – 1 442 m2,
• Kubatura brutto – 7 188 m3.

Nowa łódzka wieża ma pięć kondygnacji, sala operacyjna znajduje się na wysokości 31,5 m nad poziomem terenu. Na sali operacyjnej zwykle pracują 2 osoby, a co najmniej 1 osoba jest do dyspozycji odbywając obowiązkową godzinną przerwę w pracy operacyjnej odpoczywając w pokoju socjalnym.

Miesięcznie TWR obsługuje średnio prawie 3 tysiące operacji - od tysiąca zimą do ponad 5,5 tysiąca w sezonie letnim.

Najwięcej operacji w roku 2012 przypadło na lipiec - 5679.

Do połowy listopada br. obsłużono w Łodzi około 34 tysiące operacji lotniczych.

Do końca roku liczba ta powinna przekroczyć 35000.

W 2012 roku, rekordowy ruch łódzcy kontrolerzy ruchu lotniczego obsłużyli 22 lipca 2012 roku, było to 315 operacji lotniczych.

Zadanie inwestycyjne TWR Łódź umieszczone zostało w harmonogramie zadań do zrealizowania w ramach Projektu PAŻP o nazwie "Rozwój infrastruktury państwowego organu zarządzania ruchem lotniczym" znajdującego się na liście projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko pod nr POIiŚ 6.3-1.

Projekt jest przewidziany do dofinansowania w ramach tego programu, Priorytet VI - Drogowa i lotnicza sieć TEN-T, Działanie 6,3 - Rozwój sieci lotniczej TEN-T.


Polecamy rozmowę z Michałem Krzykaczem na temat co nowa wieża na EPLL, oznacza dla pilotów lotnictwa ogólnego

FacebookTwitterWykop

Nasze strony