Nowa stacja paliw Warter Aviation na lotnisku Płock-Kostrogaj

Lotnisko Płock-Kostrogaj - paliwo dostępne (fot. Bogusław S. Kafarski)

Uwaga piloci planujący przylot na lotnisko Aeroklubu Ziemi Mazowieckiej w Płocku (EPPL). Mamy dla was dobrą wiadomość.

WARTER Aviation, producent i dystrybutor paliw lotniczych, uruchomił w dniu 08.12.2020 r. kolejną stację benzyn lotniczych w Polsce. Stacja mieści się na terenie Aeroklubu Ziemi Mazowieckiej w Płocku.

Na stacji dostępne jest paliwo lotnicze AVGAS 100LL oraz WA UL91. Ceny w tygodniu kształtują się następująco:
• AVGAS 100LL bez akcyzy: 6,05 PLN netto,
• AVGAS 100LL z akcyzą: 8,06 PLN netto,
• WA UL91 bez akcyzy: 4,66 PLN netto,
• WA UL91 z akcyzą: 6,67 PLN netto.

Dla klientów zainteresowanych podpisaniem stałej umowy na zakup paliwa atrakcyjne rabaty.

Tankowanie na stacji możliwe jest od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 – 16:00. W pozostałych godzinach oraz w sobotę i niedzielę tankowanie jest możliwe po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu z Szefem Technicznym lub Dyrektorem AZM pod nr tel. 602-349-684 lub 508-107-063 Opłata za jedno tankowanie poza godzinami pracy 30 PLN, w soboty i niedziele 50 PLN, święta 100 PLN.

Forma płatności: karta płatnicza lub na podstawie wystawionej faktury (ta opcja wymaga wcześniejszej konsultacji telefonicznej ze Specjalistą ds. Sprzedaży, p. Martyną Radzką (kom. 691477466).)

Przypominamy, że WARTER Aviation posiada w swojej ofercie także inne produkty lotnicze, m.in. bezołowiowy, ekologiczny avgas WA UL91, JET A-1, olej dymny (smoke oil), produkty do odladzania (nawierzchni lotniskowych oraz statków powietrznych).

Aeroklub Ziemi Mazowieckiej w Płocku istnieje od 1957 roku. Lotnisko na Kostrogaju ma bogatą tradycję i historię. Początki samego lotniska zaczynają się jeszcze wcześniej bo ok. 1930 r. kiedy to płocki szlachcic z rodziny Kazaneckich przekazał tereny o powierzchni ponad 100 ha będące jego własnością na rzecz Skarbu Państwa na cele wojskowe związane z lotnictwem. Dalsze losy Płockich Skrzydeł to blisko 1000 wyszkolonych pilotów, wiele wydarzeń eventowych takich jak “Płocki Piknik Lotniczy”, “Zlot Samolotowy”, “Dni otwarte Płockiego Lotniska”, “Dzień z Płockim Aeroklubem” czy “Święto Latawca” oraz dalszy rozwój Aeroklubu Ziemi Mazowieckiej, który w ciągu ostatnich 3 lat nabrał wyjątkowo dynamicznego tempa.

Zmiana władz AZM w 2018 roku stała się początkiem postępujących zmian w zakresie ośrodka szkolenia pilotów, relacji z władzami miasta, liczbą wydarzeń kulturowych, a finalnie rozpoczęciem procesu rozbudowy utwardzonej drogi startowej na lotnisku oraz modernizacji istniejącej infrastruktury. Zmiany kadrowe pozwoliły na wprowadzenie nowoczesnego sposobu myślenia oraz profesjonalnego zarządzania całym stowarzyszeniem. Dotychczasowa działalność Stowarzyszenia skupiała się na przetrwaniu – brak zrozumienia dla zmieniającego się świata oraz potrzeb rynku czy rozwoju branży lotniczej spowodowały powolne umieranie lotniska w Płocku. Efektem tego była zmiana granic terenu, które przez dekadę stopniowo kurczyło się, by finalnie w roku 2017 osiągnąć jedynie 40 ha powierzchni.

Zmiana władz AZM oraz sposobu zarządzania, nowoczesne podejście do kwestii PR, marketingu, personelu, nastawienie na współpracę z władzami miasta Płock, a przede wszystkim działalność na rzecz pozyskania sponsorów, po woli zaczynają przynosić efekty. Dziś lotnisko w Płocku szkoli rocznie kilkadziesiąt osób. Niedawno władze AZM zawarły umowę dzierżawy z władzami Miasta Płock na 29 lat, która umocowuje lotnisko w tym miejscu na 3 dekady, a w kwietniu 2021 roku zostanie ostatecznie przedstawiony projekt rozbudowy lotniska w Płocku.

Obecnie zarządzający skupiają swoją uwagę na modernizacji przestarzałej floty. Rozpoczęła się ona od wymiany starych przyrządów w samolotach szkolnych na nowoczesne i cyfrowe urządzenia, lotnisko właśnie otrzymało certyfikację do wykonywania lotów w nocy, a zarząd wraz z dyrektorem AZM rozpoczął poszukiwania nowego samolotu do holowania szybowców, który wzmocni sekcję szybowcową. Kolejnym krokiem w celu rozwoju jest rozpoczęcie współpracy z inwestorami, mającej na celu zmodernizowanie przestarzałej już infrastruktury AZM i przeniesienie Płockiego Aeroklubu w XXI wiek. Jednak to co się już wydarzyło wpisuje się całościowo we wprowadzone przez władze AZM zmiany.

WARTER Aviation dziękuje wszystkim osobom zaangażowanym w powstawanie stacji paliw na terenie płockiego lotniska. Szczególne podziękowania dla: Piotra Baranowskiego, Piotra Michałka, Macieja Sajnoga.

Źródło: Warter Aviation
comments powered by Disqus