Nowa Pre-Boarding Zone w Kraków Airport
Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków-Balice i Mostostal Warszawa zawarli umowę na realizację zadania: „Przebudowa istniejącego budynku starego terminala cargo na potrzeby tymczasowych poczekalni przedodlotowych Pre-Boarding Zone Non Schengen”. Wartość inwestycji to 28,6 mln zł brutto.
Rozwój Kraków Airport to proces precyzyjnie zaplanowany - podkreśla Łukasz Strutyński, prezes Zarządu Kraków Airport - Przed nami niezwykle istotny, pierwszy etap szerszej strategii modernizacji – adaptacja budynku dawnego terminala cargo, który przez najbliższy czas będzie służył pasażerom jako strefa oczekiwania przed wejściem na pokład – Pre-Boarding Zone (PBZ) – z sześcioma dodatkowymi gate’ami. W kolejnych latach planujemy rozbudowę terminala pasażerskiego zarówno od strony zachodniej, jak i wschodniej. Naszym celem jest zakończenie prac do 2031 roku i osiągnięcie przepustowości na poziomie 19 milionów pasażerów rocznie.
Jak podkreśla prezes Łukasz Strutyński, wszystkie prace realizowane będą z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa oraz przy pełnym utrzymaniu ciągłości operacyjnej lotniska
To kolejna inwestycja realizowana przez Mostostal Warszawa na rzecz dynamicznie rozwijającego się krakowskiego lotniska, która potwierdza zaufanie, jakim darzy nas Inwestor oraz naszą silną pozycję w sektorze budownictwa infrastrukturalnego – mówi Maciej Sasak, Dyrektor Obszaru Wschodniego Mostostal Warszawa S.A. - Prace będziemy prowadzić w wymagających warunkach na terenie czynnego lotniska, gdzie kluczowe jest zachowanie ciągłości operacyjnej i bezpieczeństwa pasażerów. To zadanie wymaga doskonałej organizacji, precyzyjnej koordynacji i nierzadko pracy w godzinach nocnych. Mamy jednak odpowiednie doświadczenie, sprawdzony Zespół i wiemy, jak skutecznie działać w tak wymagającym środowisku.
Terminal w nowej odsłonie
Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksową przebudowę istniejącego budynku starego terminalu cargo w Międzynarodowym Porcie Lotniczym im. Jana Pawła II Kraków-Balice. Prace rozpoczną się od częściowej rozbiórki istniejącej struktury, a następnie przebudowa obejmie pełną reorganizację i nową aranżację wnętrz, dostosowaną do funkcji tymczasowych poczekalni przedodlotowych strefy Non Schengen.
Kluczowym elementem inwestycji będzie stworzenie funkcjonalnego połączenia między przebudowywanym obiektem a terminalem pasażerskim – poprzez wykonanie łącznika na poziomie pierwszego piętra. W ramach zadania zaplanowano także budowę dwóch nowych klatek schodowych, które zapewnią komunikację pomiędzy górnymi kondygnacjami a poziomem terenu. Dodatkowo, przebudowie i adaptacji poddane zostaną instalacje wewnętrzne, które zostaną dostosowane do nowych potrzeb użytkowych obiektu.
Modernizacją objęte zostanie również bezpośrednie otoczenie budynku – tzw. przedpole, które zostanie zagospodarowane w sposób umożliwiający bezpieczną i wygodną obsługę przyszłych pasażerów.
Inwestycja zostanie zrealizowana w ciągu 9 miesięcy od daty podpisania umowy.



Komentarze