Przejdź do treści
Źródło artykułu

Niemal 1,9 mln pasażerów w III kwartale w Porcie Lotniczym Wrocław

Dokładnie 1 860 501 pasażerów skorzystało z usług wrocławskiego lotniska od początku lipca do końca września. To zdecydowanie najlepszy trzeci kwartał w historii Portu Lotniczego Wrocław. Rekordowy okazał się również wrzesień, w którym wrocławskie lotnisko jako początek lub koniec swojej podróży wybrało ponad 600 tysięcy podróżnych.

Trwa doskonała passa Portu Lotniczego Wrocław. Po rekordowym sezonie letnim początek jesieni przynosi kolejne, nigdy wcześniej nieosiągane wyniki. Po raz pierwszy w historii lotnisko w stolicy Dolnego Śląska przez trzy kolejne miesiące obsłużyło ponad 600 tysięcy pasażerów – 615 tysięcy w lipcu, 643 tysiące w sierpniu i 601 tysięcy we wrześniu. Kierunkami najczęściej wybieranymi przez pasażerów linii niskokosztowych były Zadar, Malta oraz Rzym.

O tym, że to będzie rekordowe lato, byliśmy przekonani od samego początku. Wspólnie z przewoźnikami przygotowaliśmy wyjątkową siatkę połączeń z rekordową liczbą jedenastu nowych kierunków – od gorącego południa, przez nieco chłodniejszą latem północ, po kolejne lotnisko w Londynie. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie, co wyraźnie pokazują osiągane przez nas wyniki. W szczególny sposób dziękuję wszystkim pracownikom naszego lotniska – bez ich profesjonalizmu kolejne rekordy nie byłyby możliwe – podkreśla Karol Przywara, prezes zarządu Portu Lotniczego Wrocław.

Bardzo dobre wyniki notowane w kolejnych miesiącach potwierdzają nie tylko dane zbierane przez wrocławskie lotnisko, ale także analizy renomowanych serwisów. Według Air Service One Port Lotniczy Wrocław znalazł się na szóstym miejscu wśród 100 największych europejskich lotnisk pod względem wzrostu w sezonie letnim, porównując lato 2025 roku z latem 2019 roku (ostatnim przed pandemią). Z kolei zrzeszająca ponad 600 lotnisk z 55 krajów Europejska Rada Portów Lotniczych uplasowała wrocławskie lotnisko na piątym miejscu wśród lotnisk średniej wielkości, analizując wzrost liczby obsłużonych pasażerów rok do roku w sierpniu.

Wyjątkowe rezultaty Port Lotniczy Wrocław osiąga, będąc w trakcie największej w historii lotniska inwestycji, polegającej na rozbudowie części operacyjnej.

Obsługa ponad 600 tysięcy pasażerów przez trzy miesiące z rzędu sama w sobie jest bardzo wymagająca. Jednoczesna budowa nowej płyty postojowej, dróg kołowania, drogi szybkiego zjazdu, płaszczyzny do odladzania oraz remont istniejących dróg kołowania sprawiają, że jest to jeszcze bardziej skomplikowane zadanie. Tym bardziej cieszy fakt, że zarówno jedno, jak i drugie zrealizowaliśmy bez opóźnień – zgodnie z założonym harmonogramem – zaznacza Cezary Pacamaj, wiceprezes zarządu Portu Lotniczego Wrocław.

Nie tylko liczba pasażerów obsługiwanych przez wrocławskie lotnisko była na bardzo wysokim poziomie. Według branżowego portalu Fly4Free Port Lotniczy Wrocław zajął 13. miejsce wśród 100 największych lotnisk w Europie pod względem ocen wystawianych przez podróżnych. Wysoką pozycję w rankingu, opartym na ocenach w serwisie Google, lotnisko zawdzięcza między innymi sprawnej obsłudze, dobremu utrzymaniu czystości i wysokiej funkcjonalności terminalu.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony