Przejdź do treści
Port Lotniczy Warszawa-Modlin (samolot) (fot. Marcin Mielczarek/Port Lotniczy Warszawa-Modlin)
Źródło artykułu

Modlin: Operowanie z lotniska możliwe przy trudniejszej pogodzie

Decyzją prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, Lotnisko Warszawa/Modlin może obsługiwać operacje w warunkach atmosferycznych trudniejszych niż dotychczas. Jak podają służby prasowe lotniska, nie oznacza to podwyższenia kategorii ILS, ale jej rozszerzenie.

W maju ubiegłego roku na lotnisku w Modlinie uruchomiony został ILS II kategorii. To pierwszy port regionalny z tak wysoką kategorią ILS w naszym kraju. Umożliwiał on do tej pory bezpieczne lądowanie w warunkach widzialności ograniczonej do 350 metrów. Obecnie lądowanie możliwe jest w warunkach widzialności ograniczonej do 300 metrów, a operacje startów mogą odbywać się w warunkach ograniczonych do 125 metrów.

O podwyższenie kategorii systemu ILS starają się również porty lotnicze w Gdańsku, Rzeszowie, Krakowie czy Wrocławiu. Za inwestycje na wszystkich tych lotniskach (z wyjątkiem Modlina) odpowiada PAŻP.

Oprócz rozszerzenia kategorii ILS, lotnisko w Modlinie czeka wkrótce rozbudowa. Najprawdopodobniej rozpocznie się ona w przyszłym roku i potrwa dwa lata. Wszystko ze względu na prognozy, które mówią o tym, że już w 2015 roku z podwarszawskiego portu skorzysta około 2,5 mln pasażerów. Tymczasem terminal lotniska wybudowany 2,5 roku temu jest przystosowany do obsługi maksymalnie 3 mln osób. Po rozbudowie jego przepustowość wzrośnie do 4 mln podróżnych rocznie. Przybędą po cztery przęsła z każdej strony. Pojawią się także dodatkowe cztery nowe wyjścia (gate'y), łącznie będzie ich więc osiem.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony