Marcowy Przegląd Lotniczy już w sprzedaży
Marcowy Przegląd Lotniczy już w e-kiosku oraz w drodze do prenumeratorów i salonów prasowych.
W marcowym numerze "Przeglądu Lotniczego" polecamy:
Nowa Cessna 182T – cover story: sesja zdjęciowa sprowadzonej w grudniu do Polski nowej Cessny 182. Nowa linia to nie tylko nowy wzór malowania, ale i kilka znaczących usprawnień we wnętrzu – testują je FIlip Modrzejewski i Kuba Śliwiński.
Klapy a kąt natarcia – czy w locie poziomym na klapach mamy większy margines bezpieczeństwa niż bez klap?
Jak doświadczenie z lotu łączy się z teorią – wyjaśnia Krzysztof Krawcewicz.
Akcja – Jest jeszcze w dzisiejszych czasach rodzaj lotnictwa, który nie zatracił romantyzmu latania… Paweł Sadziński gasi pożary w Chile, a jego opowieść przywołuje skojarzenia z filmem „Czas Apokalipsy”.
Wyspy Danii – Jaką wyprawę planować na nadchodzący sezon? Tomasz Major poleca wędrówkę po zjawiskowych duńskich wyspach.
Emocje w dwusterze – Od współpracy instruktora z uczniem zależy powodzenie i bezpieczeństwo szkolenia. Swoimi refleksjami dzieli się instr. Mikołaj Podolski – cenne uwagi dla szkolących się, ale także dla instruktorów materiał do przemyślenia.
Kariera w linii – Bartłomiej Walas przedstawia drogę do kokpitu i dalsze stopnie kariery na przykładzie dużej linii lotniczej jaką jest Ryanair. Okazją jest nowy program opiekuńczy pod nazwą Ryanair Future Flyer, otwierający nowe szanse przed kandydatami.
Plusy awiacji ultralekkiej – Jak samolot do prywatnego użytku, to tylko ultralekki – Tomasz Major wytacza całą plejadę argumentów. Kto podejmie polemikę?
Bezpieczeństwo nie gwarantowane – Zostać przechwyconym przez samolot wojskowy to sytuacja dla każdego pilota wysoce stresowa. Bądźmy na nią przygotowani, gdyż temat zdaje się nabierać aktualności. Kinga Drabczak przypomina regulacje prawne dotyczące procedury Renegade.
Grob 115 – do wszechstronnego szkolenia – Odkąd poznikały Zliny 42 i 142, brakuje nam w Polsce samolotów dopuszczonych do akrobacji, które służyłyby szerokiej rzeszy pilotów general aviation. W Wielkiej Brytanii akrobacja jest dostępna dla wszystkich dzięki popularnej konstrukcji niezawodnej od lat jaką jest Grob 115. Przedstawia ją Filip Modrzejewski.
Felietony:
- Piotra Długiewicza o tym jak katastrofy w lotnictwie komunikacyjnym wpływają na General Aviation,
- Wiesława Jedynaka o tym, by lotnicy Generał Aviation mieli szacunek dla wszelkiego rodzaju mikrolotów i dlaczego,
- oraz Krzysztofa Krawcewicza o potrzebie zintensyfikowania profilaktyki bezpieczeństwa.
Zapraszamy do lektury!



Komentarze