Przejdź do treści
Port Lotniczy Lublin - terminal nocą (fot. swidnik.pl)
Źródło artykułu

Lubelskie lotnisko z umową

Na lubelskim lotnisku powstaną hangary do parkowania i obsługi technicznej małych samolotów biznesowych. Port Lotniczy podpisał umowę z konsorcjum firm Navcom Systems sp. z o.o. sp. k.(lider) oraz ELKABEL Nieruchomości Szczygielski sp.j (partner). Inwestycja ma być kolejnym sposobem na zwiększenie dodatkowych przychodów portu.

Poszukiwana partnera, który wynajmie od PLL teren i na własny koszt wybuduje na nim hangar lub hangary dla samolotów klasy B, trwały od maja. Port Lotniczy ogłosił na platformie zakupowej konkurs. Jego rozstrzygnięcie już znamy. Umowa została podpisana z konsorcjum firm.

Mamy partnera w nowym biznesie. To kolejny element budowy niezależnych filarów przychodów, dywersyfikujących dotychczasowe kanały, bazujące na obsłudze pasażerów. Na początku tego roku udało nam się uruchomić usługę cargo. Mamy kolejne pomysły, których realizacja pozwoli na uzyskiwanie przez lotnisko środków finansowych – mówi Andrzej Hawryluk, prezes Portu Lotniczego Lublin.

Navcom Systems nie po raz pierwszy będzie współpracował z PLL. Świdnicka spółka, która działa na rynku lotniczym od 2000 r. i zajmuje się naprawą oraz obsługą awioniki lotniczej samolotów i śmigłowców, wynajmuje od portu trawiaste lotnisko, wykorzystując je do szkolenia przyszłych pilotów. Partnerem kolejnego projektu został ELKABEL Nieruchomości Szczygielski z Lublina, dystrybutor artykułów elektrotechnicznych.

Nowa inwestycja może zostać uruchomiona już niedługo, ponieważ PLL uzyskał potrzebne zgody i opinie Urzędu Lotnictwa Cywilnego, Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska oraz Inspektoratu Sanitarnego. Hangary powstaną w bezpośredniej bliskości płyt postojowych, dróg kołowania oraz drogi technicznej prowadzącej do bramy wjazdowej. Do zagospodarowania wyznaczono obszar o powierzchni ok. 57 arów, na którym można usytuować jeden większy lub kilka mniejszych hangarów. Dodatkowo istnieje możliwość budowy zaplecza biurowo-socjalno-magazynowego (kontenery modułowe). Miejsce nadaje się także doskonale na usytuowanie ośrodka szkolenia lotniczego.

Dla nas to kolejny kierunek rozwoju naszej firmy. Współpraca z Portem Lotniczym Lublin zawsze układała się wzorcowo. Myślę, że i tym razem będzie tak samo. Cieszymy się, że od ponad 20 lat możemy budować lotniczą markę Świdnika – podkreśla Grzegorz Jędrasik, prezes Navcom Systems Fly.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony