Lepsza infrastruktura lotniska w Szczecinie to lepsze statystyki
Modernizacja szczecińskiego lotniska trwa w najlepsze, ale jej efekty widać już teraz. Tak przynajmniej twierdzi prezes portu Maciej Dziadosz, który rewelacyjnych statystyk za ubiegły miesiąc upatruje właśnie w nowej infrastrukturze.
Przypomnijmy, że choć na lotnisku wciąż trwa remont drogi startowej, to jest to tylko jeden z elementów modernizacji lotniska, która rozpoczęła się na początku ubiegłego roku. Od tego czasu rozbudowano już płyty postojowe, wybudowano drogi kołowania i postawiono nową radiolatarnię DVOR/ DME wraz z infrastrukturą techniczną. Kapitalny remont drogi startowej jest ostatnim elementem tej układanki. Układanki, która – zdaniem władz lotniska – już teraz przekłada się na prawdziwe liczby.
Wystarczy wspomnieć, że w ciągu pierwszych pięciu miesięcy roku port obsłużył prawie 140 tysięcy pasażerów, co jest najlepszym wynikiem od czasu, gdy podszczecińskie lotnisko obsługuje samoloty cywilne. Jedynie w maju obsłużono tu 40 tys. podróżnych, a więc niemal dwa razy więcej niż w maju ubiegłego roku. Dziadosz otwarcie przyznaje, że lepsze wyniki to zasługa modernizacji lotniska. Dzięki powiększeniu dróg kołowania na płycie może stać teraz więcej maszyn. W związku z tym port może współpracować z większą liczbą przewoźników.
W ostatnim roku do stałej oferty połączeń realizowanych z goleniowskiego lotniska dołączyły połączenia m.in. z portami Stavanger i Londyn Luton.
Przebudowa lotniska w Goleniowie finansowana jest kredytem inwestycyjnym PKO BP w wysokości 51,6 mln zł, funduszami unijnymi w wysokości prawie 47,5 mln zł oraz z pieniędzy spółki. W sumie całkowity koszt to około 100 mln zł. Za realizację inwestycji odpowiada Budimex.
Komentarze